test

Isnin, 20 Julai 2015

Saya Kekal dengan PAS

Berlakunya gelombang Gerakan Harapan Baru, akibat daripada krisis dalaman PAS, yang berpunca daripada spin media-media jahat. Atau faktor faktor lain.

Namun, saya putuskan untuk kekal dalam PAS.
Saya kekal sokong PAS.
Namun saya bukanlah penyokong kumpulan-kumpulan tertentu dalam PAS.
Saya menyokong PAS sebagai wadah perjuangan secara umum.
 
Walaupun saya akui PAS tidaklah seterbuka dahulu.
Namun saya yakin, 4,5 tahun lagi, Akan ada suara-suara yang mahukan PAS lebih terbuka, maka PAS akan terbuka jua.

Sememangnya PAS tidaklah 100% selari dengan apa yang saya mahukan.

Saya berfahaman Pasaran Bebas, Anti kawalan Harga, Tetapi PAS tidak sebegitu. Walaubagaimana pun Harapan Baru, pun tidak ada bunga-bunga kearah penolakan kawalan harga.

Jadi buat apa saya pindah ke wadah yang juga tidak memenuhi keperluan saya.

Saya juga, tidak percaya 100% pada demokrasi.
PAS duduk di bawah demokrasi, strukturnya ikut sempadan politik pilahanraya.
Manakala 'Harapan Baru', terlalu mempercayai pada Demokrasi.

Kalau cadangkan PAS keluar Pakatan Rakyat, pada orang Harapan Baru, mereka tidak setuju.
Yang peliknya "GU" pun tak sokong.

Namun tetap saya putuskan untuk kekal bersama PAS, sebab ianya satu wadah yang terbaik.

Dalam keadaan situasi PAS, yang satu hala sekarang ini.
(Fikrah adalah daripada atas ke bawah), maka memanglah sukar untuk melontarkan idea-idea daripada bawah.
Harapan Baru pun belum tentu lagi terima idea orang bawah.

Harapan Baru, walaupun nampak baru, namun mereka itu adalah bekas-bekas ahli PAS.
Maka budaya PAS itu akan tetap ada.

Mungkin akan berlaku , "Mesyuarat pukul 9: datang pukul 9:30'

Mereka bukan Ex-Googler yang mempunyai cara bekerja dan berkomunikasi yang berbeza.

Namun saya kekal PAS.

Antara kelebihan PAS adalah, mempunyai ramai "pekerja parti", yang bukan ahli politik.

Maka dengan sumber yang ada, (walaupun sedikit berkurang), banyak kerja-kerja memanafaatkan boleh dilakukan.

Entah bagaimana, saya diberikan peluang untuk memgemudi Lajnah IT kawasan, maka  saya telahpun merangka rancangan 10 tahun, walaupun sepenggal yang saya ada itu hanya 3 tahun.

Tetapi tak mengapa sebab saya boleh tinggalkan platform, supaya boleh disambung oleh adik-adik.

Misi saya kini 1 sahaja. Iaitu Menjadi Lajnah IT terbaik dunia.

Supaya boleh menjadi rujukan pada gerakan gerakan Islam yang ada di dunia ini.

Apa perancangan saya?
Itu rahsialah.....

In Sya Allah, kami akan penuhkan keperluan IT bagi PAS, dan kemudiannya umat islam setempat , dan seterusnya seluruh dunia.

Dengan Teknologi "murah" sekarang ini, macam-macam boleh dilakukan.




















1 comments:

Google+ Hasbullah Pit