test

Sabtu, 22 November 2014

Tips Berguru pasal emas

Aku kagum kesungguhan seseorang untuk travel jauh untuk berguru.
lebih kurang macam apa yang aku selalu buat.

Tapi cuma ada kalanya rentak tak kena sikit.
Biasanya dengan guru, kita tak boleh terus nak jadi macam dia. Sebab dalam perniagaan, ada trade secret. Yang itu kita akan dapat kalau dah jadi anak murid kesayangan.

Jadi, nak berguru pun ada skill dia, kena jaga hati guru, kalau dia ada jual sesuatu, beli sikit dari dia, selepas tu tanya lagi, lepas tu beli lagi.

Biasanya Guru tak kedekut pada anak murid dia yang kasi keuntungan secara berterusan.

Lagi 1, kena pilih bab betul2 , kalau terlompat bab yang nak potong jalan dia, memang tak masuk gear. Jadi kena tanya guru tu, macam mana nak mula. Dia boleh kasi intro dari mula.

Tapi kalau tanya aku, mana nak mula, kena mula dengan saving dulu. lebihan saving baru boleh main.

Tapi macam aku, sentiasa tak cukup emas, so aku tak join mana2 program

Ciri utama emas adalah security. Bila ekonomi runtuh kita ada emas.
Bila kena serang, kita boleh bawah emas ke Indonesia untuk beli senjata. Bila hiperinflasi, kita selamat.

Dalam dunia emas, ada 2 jenis orang.
1. yang nak profit dia ending dgn emas
2. yang nak profit fiat

Kena decide dulu, nak suka emas atau suka fiat.
Kalau suka emas jangan ambil risk dulu untuk program.
Kalau nak untung bulan2 , orang program memang suka. Tapi ciri utama emas tu dah tak ada, sebab aset di tangan orang.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit