test

Rabu, 26 November 2014

Jalan Semarak: DBKL nak padam sejarah UMNO?

Zaman muda saya dulu pun saya ambil tahu perkembangan semasa.

Jadi saya masih ingat lagi Zaman  Tan Sri Mohamed Rahmat  baru jadi Menteri Penerangan, dan melaksanakan Program Setia Bersama Rakyat.

Ketika itu saya dalam lebih kurang tingkatan 1.

Ketika itu saya anggap ingat sesuatu program yang baik sebab nampak pemimpin dekat dengan Rakyat.

Maka Jalan Gurney di tukar nama menjadi Jalan Semarak kerana peristiwa itu.

Daripada nama Penjajah, kepada nama Program UMNO.

Ketika itu, saya tidak tahu yang program Semarak itu adalah program politik. sehinggalah beberapa tahun kemudian, seya berborak dengan seorang pemuda yang pakai baju PAS dalam bas dari KL nak ke Melaka. Saya tidak ingat tahun berapa mungkin semasa pilihanraya 1990. Maka saya tahu lah ianya kempen politik UMNO.

Kini Jalan Semarak ingin ditukarkan kepada Nama Jalan Sultan Yahya Petra, Hairan juga kenapa DBKL nak padam sejarah UMNO.





0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit