test

Isnin, 25 Januari 2010

Urusniaga Adil: Cerita Tauke Kedai Komputer

Teringat saya pada satu peristiwa dimana saya ingin membeli dogol bluetooth. Terdapat 2 dogol bluetooth yang ditanda harga berbeza.
Apabila saya ingin membayarnya, dengan membawa kedua-dua dogol bluetooth yang yang mempunyai 2 harga.
Berikutan kekeliruan ini, pekerja wanita melayu memberitahu masalah ini kepada taukenya.

Tauke Cina bukan Islam telah memberitahu pekerjanya itu supaya menjualnya mengikut harga yang paling rendah ditanda pada barangan.

"Ini salah kita, kita kena jual juga ikut harga ini juga".

4 comments:

  1. wow. bagus, in macam la kita nak,

    saya ada kisah yang seakan sama yang saya share dalam entry saya. peristiwa tu berlaku di carrefour, berikut adalah link ke enrty berkenaan

    http://matjoe9498.blogspot.com/2010/01/i-less-than-three-carrefour_13.html

    BalasPadam
  2. cerita aku lain pulak.
    dekat 3 bulan berturut2 aku ambil harga kat kedai komputer, dia kata pendrive kingstin 4 GB dijual RM 30. sampai bulan ke4, aku nak beli, harga nak naik sebanyak 5 ringgit iaitu 35 ringgit.

    BalasPadam
  3. Amin007

    kalau hari yang sama, contohnya pagi tengok, peniaga dah nampak cam kau nak beli, petang tu naik, tu ada kisah yang menceritakan sebegitu.
    Haram.

    Tapi kalau sebulan, tak tau la pulak

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit