test

Jumaat, 22 Mei 2009

Persepsi Rakyat Terhadap Mahkamah Rayuan

Bagaimana agaknya Persepsi Rakyat Terhadap Mahkamah Rayuan?

17 comments:

  1. Realitinya...rakyat telah lama hilang kepercayaan kepada sistem kehakiman...hanya ada beberapa orang hakim sahaja yang berani...Hakim yang adil boleh dipecat....hakim boleh dibawa melancong sambil memancing ikan besar...

    BalasPadam
  2. Mahkamah rayuan adalah kaedah yang murah untuk mendapat kuasa.

    BalasPadam
  3. dia pegang negara, dia boleh buat apa saja.. rakyat pula takut-takut pada dia sedangkan yang sepatutnya dia yang patut takut pada rakyat..

    rakyat malaysia dah kena pukau...

    BalasPadam
  4. Tahniah kepada YAB DS Dr Zambry Abd Kadir yang telah diputuskan oleh Mahkamah Rayuan sebagai MB Perak yang sah. Saya percaya sebagai seorang yang bersifat terbuka dan beragama, Nizar turut menerima keputusan itu dengan hati terbuka. Semoga keputusan itu akan menamatkan krisis di negeri Perak Darul Ridzuan bagi memberi laluan kepada MB dan exconya meneruskan kerja-kerja untuk rakyat. PRU-13 agak lama lagi, tidak payahlah difikirkan. Buat kerja dan kerja, insya-Allah rakyat akan membuat pilihan yang terbaik pada masa akan datang

    BalasPadam
  5. Telah ramai rakyat memafami perundangan/perlembagaan negeri atau negara tetapi malang ada pula yg tak terpijak d alam nyata masih hendak memperbodoh-bodohkan rakyat yg ramai - sudah lah sedar lah kembali pada kemahuan rakyat jelata.....PRU 13 bagai kan nyata milik parti Rakyat....

    BalasPadam
  6. Haha saya rasa keputusannya masih boleh diperbaiki lagi.Sepatutnya Zambry menang sbg menteri besar,nizar dilantik menjadi timbalan menteri besar,dan encik sebol sebagai apa tuh "di fakto" leader,betul kan ???

    Hahahaha,sudalah hangpa sume ni,bape tahun je lagi tinggal,kalau konfiden next pilihanraya amik la Perak balik kasik PAS menang banyak sikit kerusi bukan DAP,susah ape.Kalau Nizar menang pun,sultan taknak bubarkan dun, hangpa duk baring tengah jalan ker,same sajer,hangpa nih sume sekolah tak ?

    BalasPadam
  7. telah byk sistem yg menegakkan kerajaan M'sia hampir lumpuh/berpenyakit/sengal/hilang rasa/gelojoh/entah apa2 yg negetif - yg sedang berlangsung skrg institusi raja kearah hilang julangan dari rakyat yg ramai punca resapan politik yg bertentangan/bangang/sial/bonjol...

    BalasPadam
  8. takpe lah tengoklh pru13 nnt..camane..tp cara rampas kuasa cara tk berteloq mcm umno buat ni takkan lama..nk tau sebab apa? sebab ianya tak halal..maka yg haram akan terus haram dan tak diberkati..syok sendiri le umno dan pemimpin2 umno wat masa ni..rakyat perak akan menghukum umno bkn 3 org hakim..

    BalasPadam
  9. Kamu boleh menipu segelintir rakyat pada setiap masa.
    Kamu boleh juga menipu semua rakyat sekali-kala.

    Tapi tidak mungkin untuk kamu menipu semua rakyat setiap masa!

    BalasPadam
  10. terima lah keputusan mahkamah ... PR tak kan boleh menang dalam politik Malaysia. UMNO yang akan memerintah selamanya ... Semua orang UMNO dah diletakkan di posisi strategik ... kah kah kah kah

    BalasPadam
  11. Dah boleh diagak keputusan mahkamah tu, awal2 lagi permohonan mendapatkan 5 hakim ditolak padahal kes serius, yang paling kalakar masa fail ke mahkamah rayuan tak sampai 2 jam keluar keputusan, ni lagi lawak, huhuhu.

    Keputusan semalam pon tak menjawab secara jelas keputusan Mahkamah Tinggi, Mahkamah rayuan hanya lebih menyatakan Hakim Mahkamah Tinggi silap bukan ulasan terhadap keputusan bertulis Mahkamah Tinggi. Tak ada langsung ulasan jelas dikaitkan dgn undang-undang tubuh Negeri Perak. Lebih kepada "berhak" atas stand apa?stand kamera dgn microfon je,

    Tapi nak buat macam mana, UBN ni umpama komunis, semuanya kosmetik sahaja.. Mahkamah rakyat je yang boleh tentukan

    BalasPadam
  12. kena terima la keputusan mahkamah..
    soal adil atau tidak.. itu cerita lain..
    PRU13 pun tak lama lagi.. pejam celik pejam celik, dah PRU dah...
    agak2 PR boleh buat come back ke kat Perak ni??

    BalasPadam
  13. Setiap keputusan tetap diterima, rayuan tetap diteruskan. Kebaikannya agar setiap isu akan diperjelaskan dengan sejelas-jelasnya. Kekalahan tidak akan menjejaskan perjuangan, perlu lebih gigih dan jangan terpesong dengan menurut hati dan perasaan.

    Kepercayaan rakyat Perak janganlah terus terkubur, teuskan tugas untuk membela nasib rakyat di setiap kawasan ADUN dengan lebih komited. Banyak perkara yang telah kita belajar dan ilmu itu nanti akan menjadi bekalan yang cukup utuh untuk menempa masa depan.

    Parti PAS dan DAP adalah contoh parti yang amat saya kagumi dalam menempuh perjuangan politik masing-masing. Tak pernah kenal erti kalah dalam apa jua dalam perjuangan mereka selama berkecimpong dalam arena politik negara. Masa dan waktu akan menentukan kebangkitan untuk menerajui sebuah negara masa akan datang kelak. Syabas juga buat Keadilan yang lebih kepada menjadi sebangai pemangkin kepada kebangkitan drastik perjuangan politik untuk membentuk satu suara yang lebih bengit untuk menidakkan monopoli parti kerajaan di Parlimen.

    Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor adalah peluang dan contoh terbaik untuk PR untuk membuktikan kewibawaan dari segi pentadbiran negeri yang lebih berketrampilan. Rakyat dari setiap negeri di Malaysia sedang memerhati serta menghisab sebelum membuka pintu hati untuk menambah sokongan pada suatu masa yang akan datang.

    Kenyataan sudah terbukti sekarang bahawa Pakatan Rakyat sudah diterima dan disanjung dalam perjuangan mereka, malahan mempunyai penyokong tegal yang sentiasa akan memberi sokongan dalam usaha untuk meningkatkan kredibiliti pentadbiran yang lebih telus dan ikhlas.

    Ingat! Kita kena harus terus bangkit dan bersiap sedia walau dalam apajua keadaan dan situasi. Hari ini kita kalah, bukan esok atau lusa kita perlu menang, namun perancangan serta objektif untuk menentukan kemenangan adalah keutamaan dalam merealisasikan agenda REFORMASI.

    BalasPadam
  14. sedar la kawan2 pakatan rakyat cuma nk jatuhkan BN, ia hanya pakatan yg tk di daftar dan tak akan di daftar selamanya kerna pada fikiran saya mereka mempunyai visi dan misi yang berlainan dan tak akan mendapat persefahaman selama nya maka perjuangan pakatan rakyat cuma lakunan dan akan menghancurkan masa depan anak cucu kita, sadar la wahai kawan2 ku.

    BalasPadam
  15. Tahniah kepada Hakim kerana melaksanakan tugas besar demi agama, bangsa dan negara tanpa prejudis dan mengikut rentak pembangkang. Terbukti hakim telah bertambah matang, memahami konsep perlembagaan dan MENDAHULUKAN kita rakyat yang diketua oleh BN. Kalau hakim tidak sokong kita mereka misti ingat : Mau makan apa kalau kami (BN/UMNO) pecat atau kalau kami buat fitnah dan tipu muslihat seperti yang kena osman jailu.
    Ingatlah demokrasi di tangan kita sekarang. Hidup hakim. Nanti kamu boleh pi Mekah percuma.

    BalasPadam
  16. Biarkan keputusan ini menjadi pengajaran kepada Anwar.Saya rasa Sultan tahu akan hal ini,jadi apa salahnya dia buat keputusan seperti strategi Anwar,sapa dapat majoriti dialah memerintah..

    BalasPadam
  17. sia-sia je bapak kau berjuang untuk melayu le hasbullah, anaknya pengkhianat bangsa!!! mak kau yang kehulu kehilir tu pegi betulkan le!!! Tak kesian ke?

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit