test

Isnin, 25 Mei 2009

Nak Bertani atau Berkaraoke? Nak Berindustri atau Berkaraoke

Hakikat yang perlu PAS Melaka ketahui sekarang ialah UMNO Melaka suka berkaraoke dan PAS Melaka gagal melahirkan bintang karaoke peringkat Kampung.

Perlukah setiap kampung ada bintang Karaokenya?

Hampir setiap majlis yang diadakan oleh UMNO Melaka dan sekutu-sekutunya akan ada karaoke.
Naik setapak lagi, kini sudah ada 'live band'.

Kenduri kahwin orang UMNO mesti ada karaoke, mana yang peringkat bawahan, guna DJ.
Yang berduit, atau ketua cawangan, akan ada 'live band'.

Yang memeningkan kepala dialah kenduri kahwin yang guna DJ Kampung, Kebiasaannya akan kuatkan volum bunyi sekuat mungkin tetapi ada bunyi 'distorded'. Adakalanya ditolak melebihi hadnya.

Akibat daripada lambakan sistem bunyi cap ayam yang murah dipasaran, ditambah pula permintaan yang tinggi, maka lahirlah banyaknya DJ kampung.

Jarang-jarang kualiti bunyi yang elok kedengaran, mungkin hanya 20% sahaja DJ kampung yang benar-benar mementingkan kualiti.

Akibat daripada sifat suka berkaraoke, budaya ini diserap sehingga ke jabatan dan Perbadangan milik  Kerajaan Negeri (PKNM) dan AJK sektor Industri.



Apa kaitan Industri dan Perumahan dengan Karaoke?


Di atas nama "Ekspo Industri Asas Tani", yang sepatutnya memberi manfaat kepada golongan Tani, ianya dijadikan platform berkaraoke.

klik untuk zum.

Jika anda perhatikan, "Tarian Poco Poco", ditambah "Bersama YB".
Saya pun tak tau jenis apa tarian Poco Poco itu, tetapi kalau cari di youtube, jumpalah tarian itu.

Nasib baik YB UMNO tak pandai shuffle, kalau tidak, mahunya di suruh adakan "Shuffle Bersama Hassan Rahman"

Agak pelik juga melihatkan Hedonisme UMNO Melaka, kerana ia melibatkan "lagu lama", Suatu ketika dulu, mereka sibuk dengan "Irama 60 an".

Maklumlah yang berkaraoke bukannya muda sangat.

Hedonisme di Melaka berada di tahap serius. Sehinggakan di MYDIN, pun ada "MYDIN Idol".

Memperkenalkan Bapa Hedonisme UMNO Melaka ....


5 comments:

  1. Salam bro,
    Sebenarnya karaoke di adakan berdasarkan minat si YB tu. Dan kalau ada karaoke di majlis kawin tujuannya adalah untuk elak para jemputan komen tentang pengantin.

    Wakakak !!!
    - radenjowo-

    BalasPadam
  2. Ciri-ciri sejati negeri dibawah UBN biasanya tenggelam dek karaoke. Tak percaya pergi tengok Sarawak dan Sabah.

    Dari kampung terpencil sampai pejabat terbesar tak kira musim...lepas raya...akhir tahun...musim kawin...karaoke la penghibur no 1.

    Awang

    BalasPadam
  3. pas kena buat majlis tilawah al quran pulak kot lepas nie bagi menyaingi karaoke umno heheheh audio system abol boleh provide

    BalasPadam
  4. saudara,

    org di malaya ketinggalan sikit pasal poco-poco ni hehehehe. kalau di sabah poco-poco tu udah basi. tak salah teman 5 tahun lepas memang kecoh. sampai dalam pesta kaamatan pun orang dusun nak menari poco-poco hehehehhe

    BalasPadam
  5. maaf sdra,
    kebiasaanya org yg x minat sesuatu bidang tu (cthnya karaoke) akan mengkritik org yg suka berkaraoke...lahirnya dj kampung adalah lebih baik kerana ia merupakan salah satu cara mereka untuk mencari rezeki...mungkin tak semua dj kampung itu professional dan mungkin ada berlaku kesilapan spnjg mereka mengendalikan majlis...jika sdra bijak dan tahu tentang dj ni apa kata jika sdra tegur dan beri tunjuk ajar...jgn pandai cakap je...maaf ye andai kata-kata ini mengguris perasaan sdra

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit