test

Selasa, 24 Mac 2009

MENJ, Jed Yoong dan Aliran Maklumat Blog Tempatan

Masih ingatkah lagi Carta Aliran Maklumat Blog Tempatan?




Dalam carta itu ada Jed Yoong, tetapi tiada MENJ.
Tetapi apabila MENJ membeli Petaling Street.

Maka ada unsur MENJ dalam carta itu.
Akan tetapi unsur MENJ pada carta itu halanya ke arah lain.

Petaling Street tidak membawa maklumatnya ke mana-mana.

Semalam, saya berborak dengan MENJ, tentang pengintegrasian Petaling Street dengan Negaraku.
Saya mencadangkan supaya di borang Negaraku.net boleh juga ada opsyen untuk menghantar maklumat yang sama ke Petaling Street.

Begitu juga Petaling Street, setelah pengguna menghantar maklumat di petaling Street, perlu ada opsyen "Anda Mahu hantar ke Negaraku.net"?

Barulah maklumat boleh diintegrasikan.
Sekiranya sesuatu catatan di Negaraku.net diangkat oleh pengunjung, ia juga automatik disiarkan di Beras Terpilih , Beras Padu, blog saya dan Whitenaval.

MENJ mempunyai kuasa terhadap Petaling Street
Jed Yoong juga mempunyai kuasa untuk tidak 'share' mana-mana catatan.

Sama-sama ada kuasa.
Diam-diam cukuplah.

Kalau Jed Yoong tidak mahu 'share' penulisan MENJ, diam-diam cukup lah.
Kalau MENJ tidak ban orang, diam-diam cukuplah.

Saya pun ada kuasa.
Saya yang menentukan sesuatu blog itu tersenarai di Beras Padu atau tidak.
Kalau saya keluarkan sesuatu laman blog, saya diam-diam sahaja.

Noktah Hitam pun ada kuasa, dia boleh ban sesiapa sahaja dari Negaraku.net
Diam-diam cukuplah.

6 comments:

  1. Aku pun, ada kuasa juga. Kan, kan, kan?

    :)

    BalasPadam
  2. salam semua. tawaran untuk t-shirt labuh palestin edisi terhad!! dapat kan segera tanpa sebarang kos penghantaran!!

    BalasPadam
  3. Kalau lucah, aku ban. Takyah pikir banyak. Kalau menghina agama pon aku ban (tak kire la kristian, islam, buddha etc)

    BalasPadam
  4. ADOYAII MAT PIT..APE SUSAH..KO BAN KN SKALI DIRI KO DR BLOG NI PUN OK GAK..KEHKEHKEH

    JGN MARAAA HAAAA

    BalasPadam
  5. hidup lagi petaling street zaman nih, ajaib!

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit