test

Ahad, 8 Mac 2009

Melayu Bodoh Kerana Berdemonstrasi, Cina Berniaga - Polis British

Masih terdengar lagi ungkapan seorang polis British yang menyuruh saya beredar ketika Demonstrasi Anti PPSMI.

Melayu Bodoh buat benda ini semua, Cina Berniaga.

Siapa yang bodoh agaknya?

Peniaga Melayu yang mempertahankan bahasa

ATAU

Orang Melayu yang jadi Polis British, mempertahankan kepentingan British.

Anda jawap.

6 comments:

  1. Dulu masa JWW Birch masih hidup... orang Melayu macam nie (UMNO) la yang jadi balachi dier pi tampal poster kat pokok kelapa di Negeri Perak Darul Ridzuan... kalau tak silap namanya Mat Arshad .... korang kenal tak cucu cicit Mat Arshad nih....???

    Memang Melayu yang macam nie masih ramai lagi... tak sedar dipergunakan oleh penjajah British.

    BalasPadam
  2. Sekarang ini, orang Melayu yang umum di exploitasikan oleh pemimpin polik Melayu dan di ketepikan kepentingan mereka oleh pegawai kerajaan yang berkuasa, demi mengakhibatkan keadaan orang Melayu yang masih kurang maju selepas 51 tahun sejak Merdeka.

    BalasPadam
  3. Apa salahnya cina berniaga?

    BalasPadam
  4. hyperX ,

    tanyalah "Polis British" itu.

    BalasPadam
  5. gentle ckp k, terima ke x, x mau tau.....

    polis tu cakap betul ape.... kadang ksian tgk orang tua muda melayu kita dok jerit2 kat tgh jln. tak fikir ke? sebab tu budak2 kita makin hari makin malas nak belajar, pening dieorg, nak ikut mane satu?!... subjek dieorang pun nak dipolitikan. mana x melayu hilang di dunia.
    so, cara terbaik ialah, pakai platform yang betul, mana parti politik yang memerintah pun, MALAYSIA tetap MALAYSIA KITA. AMIN...

    BalasPadam
  6. tolong la isu ni jgn dipolitik kan, saya yang dah lalu ppsmi rsa terhina bila ada orang persoalkan benda ni. kenapa soal pendidikan nak dipolitikan.
    jikalau tak mahu ppsmi , semua orang kena baca buku dalam bahsa melayu dan govt kena terjemahkan lagi. Tapi tak dinafikan english dah jadi bahasa business. budak2 sekarang mals nak bca buku, itu yang susah. jikalo isu ni dipoltik kan, kenpa sekolah cina tak ditutup, ajar semua dalam bahasa kebangsaan. ITu baru betul, saya teringat kata kwan saya yang bukan melayu, diorang tak akan belajar dalam bahsa mealyu.

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit