test

Ahad, 29 Mac 2009

Earth Hour 2009 Jauh Lebih Berjaya daripada Earth Hour 2008

Ada juga blogawan yang agak kecewa kenapa Earth Hour tidak berjaya.




Bagi saya, tahun ini punya earth hour jauh lebih berjaya berbanding tahun lepas.

Tahun lepas, saya mampu menyenaraikan catatan blog tempatan yang menulis tentang earth hour.

Tahun ini kalau nak disenaraikan, memang tak cukup tangan.

Senarai blogawan yang menulis tentang earth hour pada tahun 2008

Turut menyertai Earthhour 2008:-

VHanded
http://vhanded.blogspot.com/2008/03/earth-hour-see-different-you-can-make.html

Takfeng-Lili
http://takfeng-lili.blogspot.com/2008/03/earth-hour-2008.html

MohdIsmail
http://www.mohdismail.net/blog/earth-hour-lakukan-perubahan-demi-masa-depan/

Maria Samad (Tok Mummy)
http://mariasamad.blogspot.com/2008/03/its-earth-hour-tonite-so-switch-off.html






7 comments:

  1. Salam..

    Betul tu bro! Aku pun rasa Earth Hour 2009 agak berjaya jugak (sebab tahun lepas memang aku taktau pun ada Earth Hour - hehe).

    Tengok KLCC bergelap kat youtube, rasa macam teruja ja ;) Acara tahunan ka Earth Hour ni?

    BalasPadam
  2. kepada yang menyokong dan sanggup bergelap selama satu jam.. tahniah dan terima kasih..
    kepada yang buat tak reti tu.. takpelah.. korang tak buat salah pun..

    kalau betul sayangkan bumi.. ape kata kita buat earth hour 24jam plak lepas ni.. hehehe

    BalasPadam
  3. kan lagi senang kalau TNB terus yang usahakan earth hour ni, tutup aje bekalan eletrik confirm satu Malaysia sambut program bodoh ni..

    BalasPadam
  4. mediamalaya

    Kalau TNB beri kerja sama, macam mana nak tau berapa ramai yang sedar atau tidak.

    BalasPadam
  5. masa kejadian berlaku 8.30-9.30. aku tengah bawak kereta da... aku terfikir, kalau aku tutup lampu kereta masa tengah drive apa akan jadi?.. huhuhuhu

    BalasPadam
  6. Ramai yang tidak faham apa itu program 'earth hour' sebab itu ramai yang persoal dan pertikai itu ini.

    Elok juga kalau TNB putuskan bekalan seluruh negara. Mereka pernah lakukannya pada tahun 1998 dulu. Hehehee..

    Tak perlu tahu berapa ramai yang sedar atau tidak, bukankah kita sudah biasa diajar untuk 'angguk dan ikut saja'?

    BalasPadam
  7. saya tak sokong 'earth our' sbb ia cuma suatu acara simbolik saja. lagipun ia buat saya seolah2 terikat dan terikut. saya memang sokong jimatkan tenaga malah telah mempraktikkannya. org barat cipta macam2 bentuk prihatin setelah mereka cipta macam2 kerosakan.

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit