Dalam sektor peruncitan, pelanggan dianggap raja. Bukan raja yang boleh dibeli tetapi raja yang membeli.
Namun "raja" itu adakalanya melakukan kesalahan.
mungkin dia merokok di premis perniagaan yang dilarang merokok.
Maka pekerja di ajar dialog ini.
"Harap maaf encik, Di sini tidak boleh merokok"
Perkataan encik boleh digantikan dengan "Tuan" atau "boss"
"Sorry boss, sini tak boleh merokok"
Namun ianya agak lari daripada konsep pelanggan adalah raja.
Maka apabila pelanggan merokok di premis larangan merokok, hendaklah ditegur dan dilayan sebagai raja.
"Ampun Tuan beribu-ribu ampun
Mohon Derhaka, Di sini tidak boleh merokok."
Idak siyor ler teman nak gunakan ayat tu... tak kebulor teman nak ngaku hamba ngan dema-dema nih....
BalasPadammohon derhaka kena isi borang ke?
BalasPadambukan semua orang bisnes anggap pelanggan tu raja.
BalasPadamngeh ngeh...
Pakdi
http://pakdi.my
Nanti dia jawab...memang aku raja pun Raja Gopal...
BalasPadamRaj
Cerita orang mengaku raja
BalasPadamA: Hey ramlee, siapa kau?
R: Aku king..
A: King apa?
R: KING KONG..
S: King kong kepala hotak kau, aku tengah belajar dialog korang bising hah
A: Aah.. Hai Ramly..
R: Ya..
A: Kau tau aku siapa?
R: Belum tau.. Siapa kau?
A: Aku lah keturunan RAJA!
R: RAJA mana?
A: RAJA KAPOR!!
R: ?! Hai Raja Kapor..
A: Ya..
R: Kenapa muka kau macam tepung KORMA?
S: Heh.. Apa dah KORMA?