test

Ahad, 8 Februari 2009

Pakej Iklan Teks Platinum

Laman blog ini kini menyediakan ruang iklan untuk disewa pada kadar...

RM 3.00 bagi 1000 pengunjung unik yang dikira menggunakan extreme-dm.

Murah atau mahal?
Ianya 3 kali ganda lebih mahal daripada iklan solehpolysas.

Ianya mahal sedikit bukan kerana saya tamak, tetapi lokasi iklan untuk pakej ini memang betul-betul menarik.

1)
Iklan Teks Pakej Platinum ini letaknya betul-betul diantara Tajuk catatan blog dengan permulaan catatan blog.

Untuk halaman pertama blog, ianya akan keluar pada setiap catatan blog, ada 7 semuanya.

Pasti pengunjung akan dapat melihatnya.



2)
Iklan Teks Pakej Platinum ini, akan memberikan kelebihan SEO kerana ianya dibenamkan kedalam templat blog.
Ianya HTML bukannya javascript. Rujuk pakar SEO terdekat untuk maklumat lanjut.

3) Peratus pengunjung yang klik dijangka agak tinggi akibat daripada lokasi yang mudah difokus mata pengunjung.


Bagaimana pengiklan mahu mengetahui berapa banyakkan 1000 pengunjung unik extreme-dm itu?
Kenapa tidak kira "sebulan" ?

Jadi saya terpaksalah ajar dulu apa itu 1000 pengunjung unik.
Ada banyak statistik yang menggunakan "pengunjung unik" lain statistik lain bilangannya, kerana itu dalam pakej ini, 1 statistik yang boleh dilihat oleh pengiklan.


Pakej yang disediakan ialah
  • 20,000 pengunjung unik : RM 60 (± 40 hari)
  • 40,000 pengunjung unik : RM 120 (± 80 hari)
  • 60,000 pengunjung unik : RM 180 (± 120 hari)
  • 80,000 pengunjung unik : RM 240 (± 160 hari)
  • 100,000 pengunjung unik :RM 300 (± 200 hari)
* Bilangan hari itu hanyalah anggaran sahaja berdasarkan trafik semasa.

Jadi sekiranya anda ingin mengiklan.
Sila emel kepada sebolku (ä) yahoo.com ,

Nyatakan :
1. pakej yang mana satu, 20,000 atau 40,000 ... atau 100k
2. Tajuk tidak melebihi 80 aksara
3. Keterangan , tidak melebihi 150 aksara.
4. URL  blabla.blogspot.com , atau. blablabla.com
5. No. Telefon

contoh:

Saya nak pakej 30,000
Tajuk : Kedai Buku Ahmad
Keterangan: Terdapat banyak buku menarik, Diskaun khas sempena krisis ekonomi.
URL: http://kedaibuku-ahmad.com
Tel: 019 333000001

Jangan bank-in dulu.

Apabila iklan diluluskan oleh saya, dan ada kekosongan, barulah anda bank-in.
No akaun akan diberitahu ketika saya membalas emel.

Iklan itu sepatutnya akan keluar sebegini

------
Kedai Buku Ahmad
Terdapat banyak buku menarik, Diskaun khas sempena krisis ekonomi.

kedaibuku-ahmad.com
 ---

7 comments:

  1. Bhai.... boleh gua book satu slot ka untuk FBOT EA gua?

    BalasPadam
  2. Pergh satu hari 10K unique visitor ek blog ko..
    Aku takde mende nak jual lagi...
    Tengah cari ni.. tapi pening lah kalau ko jual ads ikut pageview..
    buat je ikut hari senang.. bukan semua org pandai nak berstatistik ni.. termasuklah aku...

    BalasPadam
  3. Cencurut:
    Ok dah dapat emel.


    Zool:
    Kalau page aku sudah ada lupuskan pakej 100k kebawah.

    Ikut hari memang senang, tapi maslaahnya, takut 'under deliver'.

    Orang iklan 30 hari, mengharapkan 30,000 pengunjung, tapi kalau tak sampai 30,000 ?

    BalasPadam
  4. pengalaman mengajar kita kan?? hehe.. sejak beriklan di blog ni, bro sebol dah umumkan secara UMUM untuk orang ramai beriklan di blog ini. Traffik di blog bro sebol ni uniq sebab kebanyakan visitornya juga datang dari search engine. Hadi tidak rugi beb.. cubalah.. TQ bro sebol.

    BalasPadam
  5. Salam, bro Sebol. Saya dah hantar emel, tak pasti dah sampai ke tidak. Kalau tak sampai saya hantar lagi sekali ye.

    BalasPadam
  6. Bhai.. gua dah bank-in kan MYR kat lu... tolong cek email lu.. okay..

    BalasPadam
  7. "Yang Terbuku Di Hati"

    Berakhir apabila kiraan = 269,979

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit