test

Rabu, 28 Januari 2009

Keputusan Peraduan PETRONAS Hot Cars Cool Cash, Siapa Menang Proton MPV?

Siapa menang Proton MPV pada Peraduan PETRONAS 'Hot Cars Cool Cash'?

Mana ada orang menang hadiah Proton MPV, kerana Proton MPV masih belum keluar dan Proton MPV tidak ditawarkan sebagai hadiah dalam peraduan itu.

Keputusan peraduan telahpun dikeluarkan namun agak sukar untuk mencarinya melalui google. Kenapa?

Saya pun tak faham, bagaimana satu syarikat yang berbelanja jutaan ringgit untuk promosi mengabaikan faktor SEO dalam mempromosikan peraduannya. Mereka lebih suka perkataan yang ada dalam peraduan itu disiarkan dalam bentuk imej berbanding teks.



Ia membuka ruang kepada para blogawan yang ingin mendapatkan SEO yang tinggi supaya membuat satu catatan blog berkenaan "Keputusan Peraduan PETRONAS Hot Cars Cool Cash".

Selain daripada PETRONAS, PROTON juga satu syarikat yang yang tidak peduli SEO. Maka ramailah bermain dengan kata kunci Proton MPV.

Walaubagaimanapun, Proton kini mempunyai teknik pemasaran yang agak 'kool' lebih kurang macam Apple ketika sebelum keluarkan iPhone dahulu. Walaupun belum dilancarkan, namun banyak maklumat bocor dikeluarkan. Ada yang sanggup mengejarnya daripada Kampung Sempang ke Sempadan Johor.

Kalau dibandingkan dengan PETRONAS, teknik pemasarannya menggunakan nama peraduan dalam bahasa Inggeris, dan mengandungi perkaraan 'cool', adakah ianya 'kool' untuk dikejari?

Nama peraduan dalam Bahasa Inggeris tatkala sedang hangat bantahan terhadap PPMSI adalah 'kool'?
Nampak seperti melawan arus. Terma dan Syarat juga dalam Bahasa Inggeris.


Akhir kata, Keputusan untuk bulan disember terdapat di sini.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit