test

Ahad, 9 November 2008

Terlepas FOSS.MY

Sabtu dan ahad telah diadakan foss.my, acara sumber terbuka tempatan yang boleh dikira palung top pada masa kini.

Saya tidak menghadirinya.
Mengapa? Entah.

Saudara Sharuzzaman telah mengingatkan saya pada jumaat malam sabtu.

Melayubuntu telah membuat satu catatan blog daripada foss.my. mengajak orang untuk hadir.

Ada juga yang menyuruh saya datang kerana sesi Redhuan Oon selepas tengah hari.


apz said... 5

sessi redhuan oon selepas rehat tengahari, sempat lagi mahu datang dari melaka :D


Banyak juga perkara terlepas apabila tidak datang FOSS.MY.
Sessi Redhuan Oon mengenai ADempiere

Siapa Pia Waugh?
Adik jdubkah? (Jeff Waugh)

Eh

Rupanya Pia Waugh adalah isteri jdub.
Gambar perkahwinan mereka.


Bayangkan kalau di Malaysia, pengantin aksinya sebegini macam jdub


Potong kek macam jdub









Pia bercerita tengang OLPC, saya tidak pasti pula sudah menerima cahayamata atau tidak.
Sekiranya ada, pasti akan ada seseorang akan berteriak.

"Wow! One more kid for laptops! Congratulations!"

 Saya tidak pasti apa status OLPC Malaysia, adakah kerajaan memberi kerjasama atau terus menyombong?


Berbalik kepada Pia Waugh, dia begitu banyak meluangkan masa membangunkan sesuatu untuk kanak-kanak ketika masih mempunyai anak.

Ramai lagi yang menggiatkan diri sengan sumber terbuka untuk kanak-kanak ketika masih bujang.
Saudara Najmi, yang baru berkahwin, pasti tertanti-nanti kelahiran anaknya untuk mencuba Tux Paint.





Begitu juga pasangan Pia dan Jeff, bila agaknya anak mereka nak guna OLPC?

Dulu saya pernah mencadangkan Melayubuntu supaya membentangkan "Assobiah dalam sumber terbuka", tetapi dia tidak mahu,

Rupanya ruang itu diisi oleh satu pembentangan berunsurkan politik oleh JayaKumar

Makkal Sakti ( மக்கள் சக்தி )



Obiwan pula menceritakan soal hakcipta. Tip mendapatkan sesuatu yang halal


Nampaknya Azuddin sahajalah yang membentangkan dalam Bahasa Melayu.


Walaupun saya tidak ke FOSS.MY, tataplah gambar 2004 bersama Mad Dog & Mnajem.

3 comments:

  1. Bhai..

    Gua pon terlepas untuk pi ke FOSS nih... sejak kerja kat Kemaman nih.. banyak yang terlepas pandang....

    nak buat camana....

    BalasPadam
  2. pernah jumpa skali dengan bro azuddin.

    BalasPadam
  3. Wah skima betul :-) , kalau tengok gambar la.

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit