test

Jumaat, 19 September 2008

Kalau Saya Jadi Perdana Menteri...

Harimau Menaip telah mempergula-gulakan rakyat untuk memenangi pilihanraya di blognya sendiri.

Kalau Aku Menjadi Perdana Menteri (kalau menang polls di bawah la)

1. DSAI kata minyak turun 50 sen, aku kata free.
2. Pak Lah ada 6 corridor , aku buat 18 corridor.
3. Belanjawan kata kakitangan awam dapat bonus, aku kata diorang tak payah kerja tapi gaji jalan.
4. Pak Lah kata "bekerja bersama saya", aku kata "biar aku sorang kerja, korang boleh rileks".

(macam ni punya janji keramat, kalau tak menang jugak, aku tak tahulah...hehehehe)

Namun dia hanya berani berlawan dengan Anwar Ibrahim, tetapi tidak berani dengan saya.
(Egonya daku)


Ini manifesto saya.

1. DSAI kata turun 50 sen, Harimau kata percuma.
Saya pula secara realistiknya menjanjikan harga minyak runcit dalam RM, akan berada dibawah paras RM 1.40 TANPA subsidi, dalam tempoh 3 tahun. (boleh dilakukan dengan menjaga matawang dengan baik)
2. Tak menjanjikan koridor, tetapi pemilikan ekuiti yang lebih bagi rakyat Malaysia.
3. Subsidi Makanan Rakyat atau Royalti Minyak Rakyat setiap kepala RM 50 sebulan. Siapa nak duit lebih kena kerja.
4. Transisi Matawang Ringgit kepada Dinar.


Kemaskini 12:45 pagi:

Manifesto Zubli Zainordin pula bunyinya begini:

Aku pulak menaip sambil isap paip!

Ini, hari hari mau, pulak!

1. DSAI kata minyak turun 50 sen, harimau menaip kata free, tapi aku siapa isi minyak aku kasi duit, ya, "ang-pau". Tak yah beratur kat Pos Opis, posmen hantar kat mana depa suka dapat duit itu.
2. Pak Lah ada 6 corridors, harimau menaip buat 18 corridors, aku tambah satu lagi corridor link semua corridors.
3. Belanjawan kata kakitangan awam dapat bonus, harimau menaip kata diorang tak payah kerja tapi gaji jalan, dan aku tambah bonus tiga bulan setiap 15 hari.
4. Pak Lah kata "bekerja bersama saya", harimau menaip kata "biar aku sorang kerja, korang boleh rileks", dan aku tambah, "sambil korang rileks korang dapat hadiah astro dan internet free sepanjang hayat".

(harimau menaip menambah taipannya...macam ni punya janji keramat, kalau tak menang jugak, aku tak tahulah...hehehehe)

Aku pulak kata, (semua ini akan berubah, up lagi dan lagi, jikalau ada calon lain up their entes!!!)



Kemaskini 1:18 pagi:

Manifesto tambahan oleh Harimau Menaip....


Hari ini, tanpa teragak-agak lagi, Harimau ingin menawarkan projek-projek Mega bagi mereka yang mengundi dan memastikan kemenangan Harimau Menaip. Antara projek yang telah disenarai pendek buat anda adalah:

1. buat baju kurung Makcik Milah sempena hari raya yang bakal tiba.
2. pasang manik tabur pada baju Kak Siti.
3. siram pokok Haji Seman.
4. Gosok singlet Towkey Wong.
5. Rebonding rambut David Arumugam,
6. Sikat rambut Menteri Dalam Negeri (yang ni bapa bagi segala projek Mega).

Tunggu apa lagi? Kasi tick lah pada nama Harimau Menaip!


Kemaskini: 21 sep 1 pagi.

Peti Undi Tambahan berada di
http://puakakeramat.blogspot.com/

Disamping itu, Penti Undi Baru disediakan di

http://harimau-menaip.blogspot.com/

53 comments:

  1. Kah kah kah..

    Hang ingat orang kampung paham ke janji hang tu.

    Macam ni, kompom den jadi PM.

    BalasPadam
  2. lawaklaa.. :)

    jom kita sukati buat janji ..nak ??

    BalasPadam
  3. aku dh nyatakan sumpah(bersesuaian dgn nama aku pun) taat setia tak berbelah bagi terhadap tok rimau setelah dijanjikan dengan janji2 manismu akan pemberian kerja dlm gomen..(sila rujuk menifesto yg ke 3)

    dgn itu aku akan menentang habis2an ala Rambo KJ akan sesiapa saja yg cuba menghalang tok rimau dari menjadi PM Malaysia yg ke-...(yg keberapa ni tok ?)

    BalasPadam
  4. Harimau memang berpotensi besar untuk menang. Oo dia pandai menaip ya?

    Aku pulak menaip sambil isap paip!

    Ini, hari hari mau, pulak!

    1. DSAI kata minyak turun 50 sen, harimau menaip kata free, tapi aku siapa isi minyak aku kasi duit, ya, "ang-pau". Tak yah beratur kat Pos Opis, posmen hantar kat mana depa suka dapat duit itu.
    2. Pak Lah ada 6 corridors, harimau menaip buat 18 corridors, aku tambah satu lagi corridor link semua corridors.
    3. Belanjawan kata kakitangan awam dapat bonus, harimau menaip kata diorang tak payah kerja tapi gaji jalan, dan aku tambah bonus tiga bulan setiap 15 hari.
    4. Pak Lah kata "bekerja bersama saya", harimau menaip kata "biar aku sorang kerja, korang boleh rileks", dan aku tambah, "sambil korang rileks korang dapat hadiah astro dan internet free sepanjang hayat".

    (harimau menaip menambah taipannya...macam ni punya janji keramat, kalau tak menang jugak, aku tak tahulah...hehehehe)

    Aku pulak kata, (semua ini akan berubah, up lagi dan lagi, jikalau ada calon lain up their entes!!!)

    BalasPadam
  5. Aku setuju dengan calon kedua.

    * Kah kah kah..

    Hang ingat orang kampung paham ke janji hang tu.*

    Walau pun tidak ingin persenel atek macam kat P 44 pilihanraya Permatang Pauh, namun, calon pertama anytime boleh debat dengan calon ketiga, kat stesyen radio kendalian calon keempat.

    Terutama topik ini:
    4. Transisi Matawang Ringgit kepada Dinar.

    Siapa berbuih mulut, dikira kalah.

    BalasPadam
  6. Wahai

    sesumpah@pokka.com

    I suka lah style you.

    Sesuai kita membentuk satu pakatan baru...

    BalasPadam
  7. echah_syed

    You pernah ke dengar lagu, "Apa guna berjanji, jikalau tak ditepati..."

    Saloma daa, kita bersama tujukan lagu ini untuk Pak Lah.

    Yeah!

    Harap you dapat karang janji-janji manis yang lebih umphh daripada Harimau Menaip, dan Hasbullah Pit.

    You pas jer kat I, antau guna roket pun tak per, tapi usah sampai kena mata, okay. Kasi balans dulu macam daching, dan antau...of course without the keris ler...

    Nanti lebam atau tercocok, payah ler pulak I nak memimpin sebagai PM.

    BalasPadam
  8. Kepada semua calon yang bertanding, saya sudah ada dua AP yang akan menyertai pakatan baru saya.

    Nama mereka saya akan umumkan dalam PC seterusnya sedikit masa lagi, apabila saya bertemu mereka di Sabah dan Sarawak kelak.

    BalasPadam
  9. incik zubli zainordin.....

    hang takmau beli undi aku ka???
    aku pn boleh gak bab lompat2 ni....

    BalasPadam
  10. sesumpah@pokka.com

    Begini jer lah.

    Nanti coffee-boy saya akan menghubungi anda, kita jumpa kat condo mana-mana yang you suka.

    Tolong jangan bawak sampel DNA ya...

    BalasPadam
  11. kalau saya jd PM, er saya letak jawatan dalam masa 24 jam... malas ahhh! x da keje cari keje....

    BalasPadam
  12. ha ha ha ha ha a ha . Ha ha ha ha.
    zubli - budak kopi bkn siapa2 saja. rahimi ni pun lama jugak ikut raja anwar tapi macam kopi yg dia buat tak gitu SYIOK mcm SAIFUL...

    BalasPadam
  13. Dear Jed Yoong,

    Please look at your avatar, and you shall know, like that lah, how my coffee-boy do the coffee, 3 tolak and 3 tarik.

    Put in a cup, then, sesiapa minum, kena buihnya saja, terus join my pakatan baru...

    In addition, our stocks of coffee are with, either ali or kachip, plus 7 and ginseng Ipoh mali punya...

    BalasPadam
  14. Jed;

    Tadi saya nak masukkan opsyen "Jed Yoong" Tapi blogger reject.

    Voting Husam means Voting for Jed.

    heheh

    BalasPadam
  15. Tetetet Tetetet Tetetet

    Caling Caling, Hasbullah Pit

    Laporan traffic. Dari a total blog ke Blog Tak Berdaftar Yang Perlu Dipantau

    http://atotalblog.wordpress.com/2008/09/20/in-addition-to-anwar-ibrahim-malaysians-have-found-5-more-candidates-fit-for-pm/

    BalasPadam
  16. ini yg aku harapkan from any party yg bertanding pilihanraya..........

    leh bagi free medical to all Malaysian people.........

    leh bagi susu and pampers percuma for 2 years for every kid yg dilahirkan oleh rakyat Malaysia.......

    free education to all malaysian up to 1st Degree.......

    just pay admin cost like RM100 to replace road tax and insurance coverage for all local car buyers............

    free internet access up to 512k to all fixed telephone subscriber............

    all new shopping complex must have free wi-fi..................

    no more leasehold land........all jadi freehold.....

    RM 500 per month for every new degree holder graduate for 6 month.......

    BalasPadam
  17. Extra! Extra!! Extra!!!

    Saya punya manifesto sudah sampai ke Pagar Ruyung, Kelantan.

    Terima kasih Aizam.

    http://karchewa.blogspot.com/2008/09/andainya-aku-pm-lanjutan-dari-blog.html

    Favorite movie kami sama: Never Ending Story.

    Yeah!

    BalasPadam
  18. Cadangan Walaweh amat bermakna.

    Majlis Tertinggi Pakatan baru, mempertimbangkan untuk meluluskan perkara berikut:


    ini yg aku harapkan from any party yg bertanding pilihanraya..........

    free medical to all Malaysian people...

    susu and pampers percuma for 2 years for every kid yg dilahirkan oleh rakyat Malaysia...

    free education to all malaysian up to 1st Degree...

    just pay admin cost like RM100 to replace road tax and insurance coverage for all local car buyers...

    free internet access up to 512k to all fixed telephone subscriber...

    all new shopping complex must have free wi-fi... (Penang, kami dah mula dengan YB CM di sana)...

    no more leasehold land........all jadi freehold...

    RM 500 per month for every new degree holder graduate for 6 month...

    Hari ini kami membentuk kerajaan, esok Minister Of Finance tukar baru punya, untuk memenuhi semua agenda ekonomi negara.

    BalasPadam
  19. Zubli:

    Mana aci, Manifesto Walaweh digunakan untuk kempen zubli.

    OK begini,

    Zubli bentuk pakatan dengan walaweh, Manisfesto bersama.


    Rastom bentuk pakatan dengan Aizam, kerana Rastom belum ada manifesto.

    BalasPadam
  20. Kata...Hasbullah Pit...

    Zubli:

    Mana aci, Manifesto Walaweh digunakan untuk kempen zubli.

    Ooo ada berkaitan aci kah? Demi menghormati aci, Pakatan Baru akur dengan cadangan Hasbullah Pit, buat masa ini, tertakluk kepada berapa manyak cengkerang dia ada.

    Kalau Halwa Romantis tak ada manifesto, cam mana nak bertanding nii?

    Harimau menaip lagi kan boleh tambah manifesto selamba aum jer!

    Yenna dei Rastom?

    BalasPadam
  21. hah ahahh ha
    kalau aku jadi PM, segala manifesto akan ditunaikan seperti berikut:
    1. semua kroni dan suku sakat akan diperkayakan dengan planta, magerin dan vitamin.
    2. semua virus dan kuda trojan akan diISAkan dan diberi makanan tikus (bukan anjing)
    3. saya akan tidur..penasihat buat kerja
    4. saya kata "jangan..." ataih segala tindak tanduk lembu kroni dan suku sakat
    5. semua bloggers akan dikurung dan dikuarantin tanpa internet dan laptop
    7. boleh tambah ikut suka

    hahhah hahaha

    BalasPadam
  22. Makin ramai lak pesaing den ni..gila ah hang ni sebol.

    Banyak aku nak jolok untuk menang ni...

    BalasPadam
  23. woit... woit...

    gua nak join jugak!

    BalasPadam
  24. chua habag mai

    semua you punya manifesto saya talak takut punya. Kecuali nombor 6.

    BalasPadam
  25. Saya pun tala takut punya... hahaha

    BalasPadam
  26. Setiakawan...setiakawan.

    Saya satu saja ada selam.

    Itu boleh menaip punya, boleh cakar gigit olang kah?

    BalasPadam
  27. wah..
    ramai nk nk menentang calon PM kesayangan aku si Tok Rimau ...
    nmpaknya aku kene main kotor ni..
    sapa budak2 pembancuh kopi calon2 PM yg lain ni yer...

    hehehheehehhehh......

    BalasPadam
  28. Ah korang semua tiru idea aku ke nih?

    BalasPadam
  29. Sabar Menteri ku , sesumpah.

    Saya pasti, pecacai-pecacai Sebol terutama Saudara Zubli sedang berbuih kat tepi mulut nak terangkan pada orang kampun Manifesto diorang. Orang kampung mana nak terima guna dinar.

    Sebol, aku dah cukup penyokong untuk tubuh kerajaan. Tapi aku bagi masa kat hang untuk fikir dan mengalah cara baik.

    Pejabat Harimau Menaip.

    BalasPadam
  30. Tak apa. Hangpa semua lawan dulu. Nanti bila dah ada pemenang, cheq buat coup d'etat.

    BalasPadam
  31. Tengok tu, ada ke sesumpah@pokka.com bertaraf Menteri.

    Hehehehe...

    Pada pandangan aku, layaknya paling rendah pun Ketua Menteri atau Menteri Besar.

    Dalam kerajaan baru ku Lah kan?

    Dia dapat coffee-boy atau coffee-girl sendiri.

    Pilih mana suka.

    Manyak lagi jawatan kosong!

    BalasPadam
  32. Yang nak buat coup d'etat ni, adik darjah brapa?

    Jam tat tahu buat dak?

    BalasPadam
  33. Gua dah dapat sahabat ramai dah... jaga lah korang...

    gua tak pecaye tok ghimau tu layak, coz, nanti tok ghimau suke gune undang2 rimba macam ISA.

    Zubli pun tak bleh pakai, gua tak paham, dia ke yang nak jadi calon n menang ataupun ini hanya GIMIK - Lah...

    sesumpah, lu tak payah membontot tok ghimau tuh, meh sini ikut gua, tak payah jadi menteri, nanti susah lu nak jawab kalau orang tanya, lu jd kontraktor tetap gua jer, kita buat beranda (bukan koridor).

    Amacam?

    Ada lagi nak respon?

    Gua yakin bleh menang punyer!

    BalasPadam
  34. Bro sebol, saya ada idea yang cukup bernas untuk memberi peluang yang lebih cerah kepada bro sebol untuk menjadi PM.Tapi saye mahu komisen laa, takkan senang2 saje kasik idea.

    Macam ini,saya rasa bro sebol buat pres konference dan cakap bahawa bro sebol sudah berjaya memiliki 120 buah kerusi dan mungkin tambahan 20 buah kerusi lagi hampir dalam genggaman.Kalau wartawan tanye daripada mana,bro sebol jawablah dari court mammoth,ikea atau syarikat perabot raju ker.Kalau wartawan tak tanye,bro sebol diam2kan ajer..

    BalasPadam
  35. Sedara-sedara,

    Saya didesak oleh rakyat untuk menjadi Pemimpin. Rakyat mahukan pemimpin tampan...bukan macam sebol. Laxmana? Dah macam KJ je aku tengok. Silap2, dia ngap korang nanti.

    Jadi, undilah saya demi kekuatan negara.

    'jalan ke Putrajaya....telah berturap'

    BalasPadam
  36. sesumpah@pokka.com

    You pernah dak nengok pelem Laxmana Do Re Mi..?

    Lawak kan?

    Hehehehehe...

    Dok sesuwhy jadik PM..!

    BalasPadam
  37. Oii capa turap jalan ke PutraJaya neh?

    Teruknya.

    Kontraktor mana depa pakai.

    Tarak Vellu langsung!

    Cam maner Mercedeh Hero Terengganu nak lalu pergi ke sana, hancor tayar?

    Pomen dah lah kena gol.

    Nanti nak repair kat mana?

    BalasPadam
  38. Salam sedare-mare ku sekalian...

    Jangan termakan dek hasutan tok ghimau dari rimba and saudara zubli yang ntah dari mane...

    gua yakin, dengan pengalaman menjawat jawatan laxmana selama beberapa dekad, gua mampu memacu ke arah Malaysia yang lebih hensem (macam gua jugak).

    Gua takkan langgar kereta anak bekas PM hanya kerana ingin membuka jalan ke arah mendapat keuntungan...

    Ingatlah, gua diangkat oleh sahabat-sahabat gua, jadi berilah peluang kepada diri anda untuk turut tersenarai dalam list sahabat2 gua...

    p/s : sesumpah, amacam tawaran gua?

    kah kah kah!

    BalasPadam
  39. Pantun:

    Asal datangnya tempatan juga,
    Manifesto hebat orang kampung suka,
    Bukanlah seperti yang dari rimba
    Ataupun Do Re Mi lawak laxmana

    BalasPadam
  40. sesumpah@pokka.com

    Suka dak pantun di atas tadi.

    Come lah join us.

    Itu tadi, coffee-boys and coffee-girls kita yang bagi idea untuk pantun.

    Jikalau I sendiri berpantun kelak, dan I sendiri yang menaip, menang jadi PM, beb.

    BalasPadam
  41. Tuan Zubli;

    Jangan terlalu gembira menjadi coffee boy Sebol..

    Nanti menanah Jubo.

    Oiii Sesumpah, takkan den nak kena backing diri sendiri kot? Potong gaji kang...

    BalasPadam
  42. Jaga-jaga sesumpah@pokka.com

    Gimau mula ngamok tuh!

    Jom minum kopi, sesumpah@pokka.com

    Kita bincang gaji naik 20 par sen.

    Hehehehehe...

    BalasPadam
  43. HA HA HA HA HA HHA HA HA HA HA

    harimau - Saya didesak oleh rakyat untuk menjadi Pemimpin. Rakyat mahukan pemimpin tampan..

    HA HA H HA HA HA HA HA HA HA HA
    Muhyiddin + Najib where got as handsome as HUsam???
    Habis-lah...HA HA HA HA HA HA HA

    BalasPadam
  44. Pemimpin handsome buat apa?

    Hand yang some!

    Tampan, macam papan?

    Ini kriterianya.

    Capa calon PM di sini yang banyak bulu?

    Out!

    BalasPadam
  45. Hasbullah -- Where got undi Husam undi me? I am not part of geng Erdogan!! ;)

    Zubli -- OOOO byk bulu, saya belum siasat lagi...Any suggestions?
    Handsome for what? To look-lah. HA HA HA HA HA HA. ;)
    But if free petrol but not handsome maybe choose free petrol.
    Some more no need to work, then maybe ugly also OK-lah.
    Give and take-lah.

    BalasPadam
  46. Dear Jed Yoong,

    I can understand you clearly now. Just as I understand the grassroot sentiments.

    Those amongst the eat grass ones and having root from the kind of too much many hairs, surely do not deserve a place fit in this list.

    I siasat olredi, it can menaip. (wink!)

    I sense, Hasbullah Pit should have place one beauty amongst these roses. I suggest, Jed Yoong.

    Husam too tampan lah. I have not yet heard his manifesto though. Sure nothing about petrol price reduction, this calon.

    You are nice, got give and take-lah.

    I as calon PM, I give, give and give.

    Trust me, or you please ask that sesumpah@pokka.com

    I sense, he can be ever ready to mubahalah to support me.

    Furthermore he is the only sumpah I trust.

    Hahahahaha!

    BalasPadam
  47. aku dah undi. tapi undi aku rahsia..hahaha..

    BalasPadam
  48. Ya adam trade,

    dah tahu dah walau pun undi you rahsia.

    Andainya tidak, dah dapat projek baik punya.

    Tak apa, ramai lagi ada...

    Mari! Mari!! Mari!!!

    BalasPadam
  49. wei... mana aci poll kat site sebol jer yang diundi... pg site gua jugak... gua layan lu orang semua dengan persembahan Avril Lavigne... Nak?

    p/s : dunwori, xde aksi panas... kah kah kah!

    BalasPadam
  50. Cilanat betoi (alamak, pemimpin tak boleh mencarut)

    Hari ini aku naik PM, esok aku ISA kan tokeh blogspot. Jahanam blog aku.

    Sesumpah, tolong picit belakang..sengal-sengal la.

    BalasPadam
  51. Jed:

    Usah sembunyikan keerdoganmu.

    Laxamana & Harimau Menaip:
    Laman blog anda telah diumumkan sebagai peti undi tambahan.

    BalasPadam
  52. Tiba-tiba pulak rumah den jadi peti tambahan.

    Sebol dah provoke tahap gaban ni.

    BalasPadam
  53. hah... baru gentle...

    kah kah kah!

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit