test

Sabtu, 16 Ogos 2008

Penarik Beca Dihentam di Melaka Ketika Dia Ditahan di KL

Di sini saya nak ceritakan perasaan saya ketika malam kedua Bang Bakaq tidur dilokap.

Sebagai blogger yang rapat dengan bang bakaq di dunia siber , saya begitu ambil berat kes penangkapan beliau. Saya sendiri ke KL untuk tunggu suarakan bantahan, walaupun yang hadir hanya dalam lingkungan berbelas orang.

Ceritanya bantahan itu boleh dibaca di


Diantara yang hadir tadi ialah, Rahmat Haron, Nora, Nathaniel Tan, Bernard Khoo, Wae Joe, Zain, Hasbullah Pit, Irwan, Mahaguru 58, Munirah dan ramai lagi.


Pada malamnya, di Paya Dalam di adakan ceramah oleh Nasharudin Mat Isa, dia nak beri "Penjelasan".
Sila baca di blog Mutaligat.


Saya dengar ceramah "penjelasan" itu baik-baik, dia menafikan dia jumpa Najib di London. Banyak juga dia nafikan.

Tapi 2 perkara dia tak nafikan, iaitu "main-main telefon" dan "Perjumpaan dengan Hizbul Muslimin", mungkin 2 perkara itu tidak diketahui ramai, kerana tak baca Penarik beca.

Siapa yang harus saya percaya?

Yang tidak sedap didengar adalah ucapan tentang ingin mengambil tindakan mahkamah kepada penyebar maklumat palsu.

Terus saya terbayang Bang Bakaq, yang ketika itu dalam tahanan, saya baru balik dari solidariti untuk Penarik Beca. Bayangkan apa perasaan saya ketika itu? Macam mana agaknya Bang Bakaq nak hadapi 1 malam lagi di lokap?

Mahu percaya isi kandungan ceramah atau tidak?
Bukankah, ceramah PAS patut menyuarakan bantahan kepada penangkapan Blogger PAS, tapi dia pula dihentam.

Suatu ketika dahulu, ketika Nat di tangkap, ramai orang PKR bersuara menentangnya. Akan tetapi apabila Blogger PAS ditangkap, Keadaan tidak sebegitu.

Pemimpin PAS ada juga membantah penahanan Penarik Beca, seperti Khairul Faizi dan Mahfuz.
Tetapi ia tidak berlaku di Melaka. Mengapa?

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit