test

Selasa, 12 Ogos 2008

Cadangan Penyelesaian Masalah Body Snatching

Saya sering mendapat idea memblog ketika memandu kereta.
Tapi 80% idea hilang sebaik sahaja keluar dari kereta.

Tadi ketika memandu, untuk pergi mesyuarat membela nasib orang kaya, saya terfikir akan penyelesaian masalah "body snatching".

Pemuda PAS perlu memainkan peranan untuk menelesaikannya walaupun sebelum ini tidak mendapat banyak input tentang "body snathing".

Saya membayangkan, Khairul Faizi, sebagai ketua Lajnah Perpaduan Kaum Pemuda PAS, mengorak langkah dengan mengambil input daripada mangsa "body snatching", untuk dikumpulkan dan dibawa kepada peringkat tertinggi untuk mendapatkan penyelesaian.

Saya juga membayangkan bahawa Damian Yeo, selaku rakan Pakatan Rakyatku, dan ahli Majlis Peguam, dapat mengumpulkan kes-kes terdahulu, untuk diberikan kepada Pemuda PAS.

Rupanya, di harakah, Salahudin telah mencadangkan perkara yang lebih kurang sama.

Sehubungan itu, Salahuddin menyatakan kesediaan untuk menjadi perantara bagi membolehkan dialog dan perbincangan dilangsungkan antara Majlis Peguam (dan pihak-pihak lain) dengan tokoh ulama, mufti dan cendekiawan Islam khusus bagi membincangkan perkara-perkara sensitif berhubung Islam dan ajarannya.

"Majlis Peguam boleh menyenaraikan isu-isu yang mereka perlukan penjelasan yang mungkin dianggap sensitif tetapi masih boleh dibincangkan secara akademik dan tertutup," jelas Salahuddin


Jadi apa yang saya bayangkan ketika memandu tadi boleh direlalisasikan.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit