test

Selasa, 17 Jun 2008

Saya bukan Fobia Subsidi

Saya bukan Fobia Subsidi.

Kenapa?

Saya dikelilingi dengan Nelayan yang dapat subsidi, dikelilingi pemandu teksi, kenal rapat dengan pesawah.

Semasa pilihanraya, nelayan yang menerima subsidi itu yang bersama-sama memasang bendera PAS.

Nelayan yang terima subsidi itu yang memasang bendera PAS di telah Selat Melaka. Saya tidak suruh, mereka yang pasang sendiri.

Takkanlah pula saya berasa hina dengan penerima subsidi apabila saya rapat dengan mereka.

Bayangkan kalau nelayan turun ke laut dengan harga RM 1.92 seliter, adakalanya hasil tangkapan tidak pulang modal. Kerana itu mereka memerlukan subsidi. Inikan pula bila harga minyak RM 2.70.

Nelayan di eropah yang maju itu pun menuntut subsidi kerana sektor perikanan mereka tidak lagi menguntungkan. Walhal ikan dinikmati oleh semua orang dengan harga yang berpatutan.

Jika benar menerima subsidi memalukan bagi sesetengah orang, ada baiknya "Elaun Keraian" Menter itu ditukarnama menjadi "Subsidi Keraian".

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit