test

Sabtu, 17 Mei 2008

Maklumbalas tentang "Dewan Pengawal Fasal 5"

Faisai Tehrani telah menulis satu catatan bertajuk Dewan Pengawal Fasal 5[mesti klik], yang membuat mengambil contoh Kedah Mustafa Kamal Attartuk yang mempunyai badan yang memastikan sekularisme dilaksanakan dengan jayanya, supaya PAS mempunyai badan khas untuk pengawal fasal 5 perlembagaan PAS.

Bagi saya ianya adalah catatan blog yang menarik, kerana fasal 5 sering diperkatakan oleh Kekanda Bakaq. Ianya bukanlah catatan yang menghentam sesiapa walaupun mungkin ada yang terasa.

Selepas beberapa hari catatan itu di blog Faisal Tehrani, ianya disalin oleh apiyak dan kemudian disiarkan di tranungkite.

Apa yang memeranjatkan saya ialah bagaimana pengunjung tranungkite memberi maklumbalas. Jauh berbeza dengan Maklum balas di catatan asal di blog Faisal Tehrani.

hang ni cerita apa sebenaq nya, aku tak nmpak apa pun, hg tau dak? lagi jahat hg dok buat ayat tergantung tuuu, klu betul dedah laaaaa, apa daaaa, sat masuk fasa lima, pas tu ahlul bait, ni apa ni???? cerita biaq satu2 laaa, haiiiii.....pening betui hg ni.....


bukann!!! org yg tulis artikel ni penuh prasangka bruk terhadap mereka yg bru mnyertai PAS selpas PAS mencatat kemenangan pada pilhan raya yg lepas, tak kan laaa kita nk biaq org tak masuk PAS kott, biaq laaaa biar bertambah pas tu tarbiyyah, sah penulis ni pening...


AWATTTT.....TUAN GURU NIK AZIZ NGAN HAJI HADI TAK TAU KER..MENDE2 MACAM NIE BEGITU JUGAK DENGAN PEMIMPIN2 TERTINGGI PAS YANG LAIN.......DIORANG LEBIH TAHU DARI HANG LA....AWATTT HANG NAK KELAM KELIBUT SANGAT....SELAGI TOK GURU TAK KATA APA2..JANGANLAH KITA PANDAI2.......TALAHAI TER_LENA..HANG MEMANG TERLENA.......

AKU RASA HANG NIE SALAH SORANG ANJING UMNO YG DITUGASKAN UNTUK MENGUCAR KACIRKAN PAS...DAN PAKATAN RAKYAT....M

ALAHAI BANYAK ULAMAK KAT MALAYSIA NIE...NAMA JE ULAMAK....BERCAKAP PASAL ISLAM GEDEBUNG GEDEBANG....TAPI BILA NAMPAK $$$$RM.....AMIK CONTOH TU BEKAS IMAM BESAR MASJID NEGARA YG BERLAWAN KAT PERMATANG PAUH TU..ATAU USTAZ ADUN PERMATANG BERANGAN TU....HISSS....TAK TAU LA AKU BELAJAQ ISLAM KAT MANA....HAMPEHHHH.


kawan,enta kenal ker siapa faizal tehrani? apa sebenarnya tujuan dia menulis?pengalamannya dalam PAS? sesungguhnya ahli PAS apatah lagi pemimpinnya amat arif dan faham hala tuju perjuangan serta apa yang dimaksudkan dengan fasal 5 perlembagaan parti. jadi tak usah dirisau pasal itu dan tak usah dikutip tulisan"TEHRANI" ini kerana semua sudah maklum dan faham dengan hala tuju parti. banyak masalah lain yang perlukan tindakan bersama termasuk masalah kewangan yang dihadapi oleh parti.lebih baik menyumbang daripada mempersoalkan sesuatu yang datang dari 'TEHRANI"

Di sini saya tidak mahu mengulas tentang kandungan catatan itu, akan tetapi melihatkan ulasan yang terlalu banyak prasangka buruk menunjukkan pengunjung tranungkite belum bersedia untuk terbuka. Belum bersedia untuk menerima cerita yang bukan dikategorikan "Cerita-cerita indah".

Wayang hindustan yang menyiarkan cerita berakhirkan sedih, panggung pula dibakar.





0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit