test

Jumaat, 2 Mei 2008

Khairul Faizi 1 - BERNAMA 0

BERNAMA akhirnya memohon maaf atas kesilapannya ketika menyiarkan artikel mengenai "Alif", Khairul Faizi, secepat kilat menerima permohonan maaf itu.

Kalau saya jadi Khairul Faizi, saya akan tambah ayat "Diharap BERNAMA akan PAS Johor akan lebih bekerjasama pada masa hadapan". hehe


Berikut adalah kronologi Alif, Karpal Singh, dan Khairul Faizi.


1, Saya telah melihat dengan mata sendiri shoutbox yang menulis tentang "Darah Karpal Singh halal dibunuh". Ketika itu saya sering melawati laman web PAS johor bahru kerana ingin membuat rss menggunakan Yahoo!Pipes.
(disebabkan oleh ketiadaan rss di laman itu)
2. DAP Johor ternampak tulisan itu, sehingga Karpal Singh membuat laporan Polis.
3. Dr Mahfuz, Pesuruhjaya PAS johor mengeluarkan kenyataan memohon maaf.
4. Terdapat berita yang mengatakan Khairul Faizi yang membawa "Alif" Ke bala polis.
5. Penarik Beca hentam. (sekira ia benar)
6. Khairul Faizi mengeluarkan penafian yang dirinya terlibat.
7. Khairul Faizi menulis emel ke Malaysiakini, dan Fathi Aris Omar mengatakan ianya adalah dari BERNAMA.
8. Khairul Faizi meminta BERNAMA memohon maaf.
9. BERNAMA akui kesilapan.
10 Khairul Faizi terima kemaafan dengan hati yang terbuka.


Disebabkan banyak tindakan negatif orang lain, PAS Negeri Johor lebih Mesra Media berbanding dahulu.

1. Keterlanjuran Alif berkata-kata
2. Reaksi Karpal Singh yang dikira "terlebih"
3. Kesilapan penulisan BERNAMA.


Secara kebetulan mungkin Khairul Faizi telah mendapat mesej saya.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit