test

Isnin, 5 Mei 2008

Boikot Louis Vuitton?

Risau juga, kalau saya cerita tentang jenama beg tangan, bulu kakiku akan gugur.

Entah bagaimana saya terjumpa catatan blog mengenai boikot Louis Vuitton.

Sabtu lepas saya menonton Majalah 3 yang ada menceritakan tentang barangan Louis Vuitton yang tiruan. Sebelum ini saya tidak tahu pun sejauh manakah jenama itu popular.

Tidak sangka pula ia begitu popular sehingga ada pihak yang mengklonkan beg tangan itu sehingga hampir sama dengan yang asli. Tak sangka pula beg sebegitu mencecah ribuan ringgit.

Dan tak sangka pula yang klon pun ratusan ringgit.

Biasanya orang sanggup berbelanja besar untuk sesuatu jenama kerana sukakan jenama tertentu. Akan tetapi jika sukakan jenama tertentu, kenapa beli yang klon? Kalau beli yang klon, maksudnya tidak berapa suka pada jenama tersebut.

Kalau Ali suka jam Tag Heur, dia akan kumpul duit sehingga dia mampu beli. selagi dia tak mampu dia tak perlu beli yang klon. Kerana itu menunjukkan dia tak berapa suka Tag Heuer. Jadi belilah jam casio yang original.

Jadi, Kalau perempuan gilakan Louis Vuitton, kumpullah duit sehingga mampu, kalau tak mampu beli jenama lain yang mampu dibeli.

Kembali ke cerita Louis Vuitton. Jenama gilaan wanita itu.
Tahulah popular sehingga dikloni ramai orang, tetapi kenapa perlu saman badan kebajikan yang nak tolong orang yang kebuluran?

Hanya kerana lukisan yang menyerupai beg tangan Louis Vuitton?


lagi catatan:

Louis Vuitton Is Suing Darfur Charity?

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit