test

Selasa, 8 April 2008

Minyak RON92 / RON97 ke RON95 / RON99

Hari ini kita cerita Minyak lagi.

Banyak ulasan yang diberikan kepada cadangan untuk menukar RON92 & RON 97 ke RON 95 dan RON99. Macam biasa, tentulah saya akan sokong cadangan itu kerana cadangan itu mirip benar dengan cadangan saya.

Oleh kerana ia mirip cadangan saya, jadi segala maki hamun terhadap cadangan itu terkena batang hidung sendiri. Antara yang menarik:-

kambinggila:
rasa cam nak kasik formula math je kat paklah ni.. ingat aku bodo math ker.. add math gua 1 beb :P


Oleh Danial Franklin

I’m sure most of us Malaysian have read this drollery of a newspaper story, about the government deliberating to introduce higher octane number or RON for petrol. The Domestic Trade & Consumer Affairs Minister, who announced this (MO)RON sentiment, said that it will help the lower and medium income groups?


Ummu Saed memberi pendapat yang menarik, mempersoalkan kenapa isu alam sekitar tidak dijadikan isu politik. Kalau harga minyak diturunkan ikut formula Anwar Ibrahim, saya tidak rasa iamembantu mengurangkan ketidakefisyenan penggunaan petrol di negara ini, di mana dia sepatutnya dijadikan isu politik.

Syokkahwin.com: Good thinking by The Government. This way, market can be seggregated and charged differently. Owners of BMWs and Mercedes wouldn’t want to use Octane 95 type because it will affect the cars’ performance and from my experience it can cause start up problems. Octane 95 is good enough for Kancils, Waja’s, Persona’s and other midrange cars with low cc’s.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit