test

Jumaat, 18 April 2008

Bahasa Melayu Dilacurkan di Blog ADUN Melaka

Sebelum ini saya pernah menegur Ahli Parlimen Kulim tentang gaya bahasanya yang menyebabkan pengunjung bukan melayu sukar untuk memahaminya. Memang sukar untuk menerangkan kepada rang Melayu bahawa Bahasa Melayu Baku boleh merapatkan jurang komunikasi antara kaum.

Rupanya keadaan berlaku lebih teruk di Negeri Melaka.

Ini bukan catatan blog menyalahkan ADUN atau Ahli Parlimen BN di negeri Melaka.Akan tetapi menyarankan supaya ADUN dan Ahli Parlimen di Negeri Melaka bertanggung jawap dengan blog sendiri. (ayat macam Menteri Penerangan)

Terdapat sekurang-kurangnya 3 blog ADUN/AP di Melaka dimana Bahasa Melayunya dilacurkan dengan sebegitu teruk. Adakah itu imej yang hendak disampaikan selaku Blog Rasmi ADUN?

Pelacuran bahasa di Blog ADUN Ayer Limau:
projek itu menampakan yg MB S'ngor yg br tdk mngambil kra sestivity org ISLAM yg b'bngsa MELAYU...tdk kh projek itu dibna b'dktan kaw org ISLAM...b'sbelhan umah org ISLAM..
ingin d ingtkan bhwa kte sume wajib tkt dgn HUKUM ALLAH...tkt la pd BALA ALLAH yg maha pedih...


projek itu jga akn mnyebab kn BUMI t'cemar dgn truk.....
& jka sdh truk..akn memkn belanja besar utk kos pemulihan..
ingtlah...jika kerajaan t'dahulu cbe utk memhapuskan..
kerajaan skrg pula m'nyokong...
Pelacuran Bahasa di Blog Taboh Naning

projek itu jga akn mnyebab kn BUMI t'cemar dgn truk.....

& jka sdh truk..akn memkn belanja besar utk kos pemulihan..

ingtlah...jika kerajaan t'dahulu cbe utk memhapuskan..


Pelacuran bahasa di Blog Parlimen Masjid Tanah.

keprihatinan pihak ahli parlimen MT yb Datuk Wira Abu Seman & adun Taboh Naning yb Pn Latipah...sekurng2 nye dpt meringan kn beban yg d hadpi oleh penduduk yg terlibt dlm kjadian ribut bru2 ini d kg Ayer Pa'abas......

Saya faham ramai ADUN tidak pandai berblog, bukan syarat ADUN mesti ada blog. Tiada peruntukan yang mewajibkan ADUN memiliki blog (tidak semestinya berblog). Akan tetapi carilah penyelaras yang tidak melacurkan Bahasa Kebangsaan pengerat perpaduan antara kaum.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit