test

Selasa, 11 Mac 2008

Adakah Siti Nurhaliza Pengundi Hantu?

Apabila Sang Erisar mengutarakan bagaimana Siti Nurhaliza ingin mengundi jika Kad Pengenalannya tiada dalam senarai SPR, maka saya meneka dia akan mengundi menggunakan Kad Pengenalan Tentera. (mari bersangka baik dengan Siti Nurhaliza).

Namun di ruang maya yang lain, persoalan sama timbul, ada pula Jawapan dari "SitiZone.com" mengatakan nama Siti Nurhaliza sudah didaftarkan dan ianya "Private"

    SitiZone.Com kata:

    UNTUK PENGETAHUAN…CERITA INI SUDAH AKU SAMPAI KAN KPD DATUK CT..DI LAMAN WEBSITE CT SENDIRI…DAN CT MEMBALAS,CT KATA “YES,CT SUDAH MENDAFTAR UNTUK UNDI BERSAMA SUAMI,DAN CT MELETAKKAN PRIVATE KPD SPR,SO KORANG TAK BAIK NAK FITNAH2 ORG..LAIN KALI CHECK DULU SEBELUM FITNAH ORG…BUAT DOSA AJER…



Terdapat persoalan baru timbul, Adakah Siti Nurhaliza berada di atas Akta Pilihanraya pindaan 2003, sehingga dia boleh meletakkan "PRIVATE", supaya nama dia tidak tersenarai di daftar pemilih dan boleh mengundi?

Adakah terdapat dua jenis buku daftar pemilih di tempat Siti Nurhaliza mengundi supaya namanya dalam bentuk "PRIVATE" boleh digunakan untuk mengundi? tetapi tiada dalam Daftar pemilih yang diserah kepada wakil calon.

Mari bersangka baik dengan Siti Nurhaliza, jangan anggap dia menipu, kita mengiakan saja kata-katanya yang seolah-olah berada di atas SPR.

Jika benar dia boleh mengundi dengan Nama yang diletakkan "PRIVATE", maksudnya dia sudah boleh menguasai SPR.

Jika namanya tiada pada daftar pemilih bukan private, tetapi ada dalam data pemilih private, maka adakah kita boleh tafsirkan dia sebagai pengundi hantu?

Eh,
Jika dia boleh menguasai SPR, kenapa dia tidak teruskan penggunaan dakwat pada jari?

1 comments:

  1. Wehhhhhhh!!

    Skang dah ader la!!

    Jom check SPR..!!

    Dia baru daftar tu..

    huahuahuahua..

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit