test

Khamis, 28 Februari 2008

Harimau pula dilanggar Temasek

Kalau dahulu, kita Temasik dilanggar todak, maka datanglah Hang Nadim memberi idea untuk menggunakan batang pisang untuk mamatahkan serangan Todak.

Kini, Harimau Malaya yang garang pula dilanggar temasik. Hang Khairy dan Hang Hishamudin yang sering bermain keris, tidak terfikir untuk menggunakan batang pisang untuk menahan serangan temasek.

Bagi penyokong UMNO, kalau kita beritahu pemimpin mengamalkan rasuah, maka bagi mereka itu perkara biasa. Namun apabila rasuah untuk melibatkan penggadaian negara dan bangsa, mungkin baru tersentak.

Kita telah lihat di Negara Thailand, Negara yang menjajah Fotani DarusSalam, menjatuhkan Taksin, kerana penglibatan Thaksin dalam "menjual negara" ke Singapura dengan menjual Saham yang melibatkan kepentingan negara kepada Temasek Holding. Kita telah lihat Thaksin telah dijatuhkan oleh rakyat sendiri akibat bersetongkol dengan Temasek Holding.

Temasek Holding adalah alat pelaburan kerajaan Singapura. Umpama Khazanah Nasional bagi kerajaan Malaysia.

Sudah beberapa kali Khairy Jamaludin dikaitkan dengan Temasek Holding atau SIngapura.


Khairy menggunakan kedudukan itu untuk mendapat akses maklumat penting kerajaan bagi kepentingan perniagaan mereka, kemudiannya melaporkan maklumat-maklumat itu kepada syarikat milik Exco Pemuda Umno Malaysia yang beroperasi di Singapura yang turut terlibat dengan sebuah syarikat di Singapura untuk membeli semua asset yang tidak dikehendaki oleh kerajaan Malaysia pada harga diskaun lebih 70 peratus. Aset yang dimaksudkan adalah dalam bentuk bond, aset tidak tetap, saham-saham syarikat dan aset terbengkalai pihak swasta dan bank-bank yang diambil alih oleh kerajaan.


sumber : http://www.ladang.net.my/idimensi/modules.php?name=News&file=print&sid=755



Sebagai contohnya ialah kemasukan Temasek memiliki saham TM ataupun dahulunya dikenali sebagai Telekom Malaysia. Temasek telah membeli saham TM sebanyak 5% dengan harga RM1.6 bilion di tahap awal pentadbiran Abdullah. Ini merupakan satu isyarat urusan yang menyegarkan hubungan niaga antara dua negara yang dipisahkan oleh Tambak Johor. Seperti yang diketahui umum. Temasek adalah pemegang saham SingTel yang dinaungi oleh Lee Hsien Yang, anak bongsu Lee Kuan Yew. Ini merupakan satu urusan niaga besar yang sungguh penting. Apa yang tidak diketahui umum ialah perihal Temasek membayar komisen kepada Khairy melalui satu syarikat yang berdaftar di Singapura yang rapat dengan proksi Khairy bernama Norza Zakaria. Alamat syarikat ini ialah di Singapore Land Tower; 50, Raffles Place. Bayaran yang dibuat kepada syarikat ini ialah untuk khidmat perundingan. Yang sebetulnya itulah komisen yang dianggap rasuah juga.


sumber: http://www.marhaen.org/v1/mar_a_tag1829_24.html


Ketua Perusuh menceritakan mungkin NCER dijadikan alat penjajahan Singapura seperti WPI.

Walaupun sumber berita pihak ketiga tidak boleh menjadi bukti untuk menuduh Khairy Jamaludin menjual Malaysia ke Singapura, namun sumber berita rasmi tempatan sering kali memberitakan tentang
Penglibatan Temasek dalam dunia Perniagaan di Malaysia.


Sila google sendiri frasakata berikut untuk melihat aktiviti Temasek di Malaysia.
"site:biz.btimes.com.my temasek"

Kita akan jumpa,

Singapore GLCs eyeing Sabah ports... the interested parties could include the island republic’s investment holding companies, Government Investment Corp (GIC) or Temasek Holdings Pte Ltd.


ini berkaitan dengan SCORE,


Suatu ketika dahulu, ketika Anwar Ibrahim berucap di atas lori di Merlimau, mempersoalkan "Mana datang 40 bilion" dalam masa beberapa bulan?"

Mungkin ketika itu dia tidak terfikir akan sumber dana itu adalah dari sumber asing. Jawapannya mungkin ...
Temasek




0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit