test

Isnin, 7 Januari 2008

DVD Chua Soi Lek dan VCD Ceramah

Akhir akhir ini, Video lucah Menteri Kesihatan Chua Soi Lek disebarkan dalam bentuk Video DVD. Pada masa yang sama, saya dan rakan saya menebarkan VCD ceramah dari rumah ke rumah.

Ketika mulanya tersebar DVD Chua Soi Lek, maka saya terfikir, kenapa Format media skandal yang disasarkan kepada golongan Cina, lebih baik dari format media yang disasarkan untuk orang kampung?

Ketika saya menyebarkan VCD ceramah, kami perlu bertanya tuan rumah, samada ia mempunyai pemain VCD atau tidak.

Sambil mengedar risalah, saya terjenguk juga di dalam rumah orang, samada mereka ada pemain DVD atau tidak. Ada rumah yangmempunyai "Hi Fi complete set" yang boleh memainkan VCD. Nampaknya untuk dia naiktaraf kepada DVD, dia perlu beli 1 set yang baru? kebanyakan "HiFi" zaman sekarang pula tidak mempunyai "Line in".

Akan tetapi, jika rumah itu hanya ada pemain VCD yang disambung terus kepada TV, maka mudahlah ia menaiktaraf ke DVD, kerana dia hanya perlukan membeli pemain DVD.

Nasib baik pengeluar DVD Chua Soi Lek tidak mengeluarkan Video dalam format HD-DVD atau Bluray. Jika tidak ia akan menghangatkan lagi perang format yang belum tentu siapa pemenangnya?

Kembali kepada format VCD yang popular digunakan untuk ceramah pembangkang. Saya rasa tiba masanya untuk ia digantikan kepada format DVD.

Eh. Tunggu sekejap.
Adakah orang kampung yang masih tidak memiliki pemain DVD itu sebenarnya menunggu siapakah pemenang antara BD (Bluray) dengan HD-DVD?

Walaubagaimanapun, mungkin selepas ini, media yang digunakan oleh MTD Serkam ketika menyebarkan risalah adalah "DVD".


p/s: berapa harga DVD kosong?

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit