test

Rabu, 17 Oktober 2007

Beras Padu

Setelah sekian lama memikir cara untuk memberi pautan percuma kepada pengunjung blog ini, tanpa membuat pautan statik, akhirnya saya ketemu satu cara.


Sebelum ini saya pernah cuba menggunakan minekey, springWidgets untuk memapar kandungan terbaru dari blog-blog pengunjung blog ini namun tak memuaskan hati.

Baru-baru ini saya terjumpa kaedah yang menarik iaitu menggunakan Technorati Favourite, dengan menjadikan laman blog pengunjung blog ini sebagai 'Favourite'

Daripada Technorati Favourite , maka terhasillah RSS untuk disuapkan. Terhasillah OPMLnya. Saya amat baru dengan dunia web 2.0, maka Saya masih belum ada cara khas untuk menternak OPML sendiri.

Dengan menyalahguna kemudahan blogger, maka terhasillah 1 blog khas yang memberi pautan dinamik kepada pengunjung blog ini.

http://beraspadu.blogspot.com

http://taman-pitis.blogsite.org


Sekiranya laman blog anda tidak tersenarai sebagai 'favourite' saya, sila maklumkan dengan mengkomen kiriman blog ini. Andanya saya sering melawati blog anda, tetapi juga tidak tersenarai, juga maklumkan kepada saya.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit