test

Khamis, 23 Ogos 2007

SE Z750 - Telefon khusus untuk blogger perempuan?


Mungkin ini telefon yang paling sesuai untuk blogger perempuan bertudung , blogger perempuan nerd, blogger perempuan merah , blogger perempuan biru, blogger perempuan pink , blogger perempuan coklat, blogger perempuan paling yang paling aku sayang?

Disebabkan sifat mereka yang (mungkin) suka paparkan gambar ke dalam blog, maka ciri "Picture Blogging" yang ada padanya membolehkan gambar dimuat naik ketika sedang menyusukan anak. "Picture blogging" direka khusus untuk blogger (blogspot), jadi jika sudah memang ada blahblah.blogspot.com maka, ia amat sesuai.

Selain itu, rupa paras telefon SE Z750 agak cantik, dan sesuai untuk wanita.

Ia mempunyai pelungsur web NetFront, yang boleh tahan, tapi kalau nak lagi canggih, boleh muaturun dan pasang opera pada telefon itu.

Walaupun hakikatnya kebanyakkan perempuan tak gemarkan pembaca RSS, namun pembaca RSS boleh digunakan untuk membaca komen pengunjung blog anda. Caranya agak rumit sedikit, kerana RSS default bagi blogspot adalah pada Kiriman blog dan bukannya komen.

Selain itu, pembaca emel yang menyokong pop3 dan imap, boleh digunakan oleh pemblog wanita yang kena luluskan komen pada blognya. kalau biasa guna emel berasaskan web, boleh dapatkan emel pop di kedai [mini] Mesra berdekatan. (beli epay, starter tmnet)


Selain dari itu, telefon itu juga boleh mengeratkan hubungan suami isteri dengan hanya si Isteri menghidupkan bluetooth pada telefonnya dirumah. Apa yang si suami perlu buat adalah .... (nanti saya bagitau secara peribadi) hehehe

Telefon ini, adalah telefon pertama didunia yang menggunakan platform java JP8. Jangan takut untuk hidupkan bluetooth sepanjang masa. Kalau cecacingsymbian.sis itu masuk pun tak mengapa.

Namun, telefon ini tidak menyokong infrared.

seperti SE k800i , SE Z750 ini boleh digunakan
untuk kerja harian di rumah seperti:-

menggosok pakaian.

Basuh botol susu

Tidurkan anak

Ia juga boleh digunakan untuk menjamah hidangan makanan..

dijadikan makanan...

..dan minuman.

Selain daripada ia boleh mencukur rambut anak..



..ianya juga boleh mencukur misai suami.

Di bilik air, ia boleh digunakan untuk mengosok gigi...


...dan dijadikan sebagai sabun.

Hampir saya lupa, ianya juga boleh dijadikan telefon

..dan mikrofon


Itulah kelebihan Sony Ericsson k800i yang boleh dirasai oleh pengguna Sony Ericsson Z750.

Tips untuk para suami:
Alasan untuk tidak membelikan isteri anda telefon baru ialah "Z750 belum keluar lagi"

1 comments:

Google+ Hasbullah Pit