test

Ahad, 22 Julai 2007

Pioneer DV-393



Aku kena pulangkan balik Pemain DVD ni kepada Mertua aku.
Dulu aku juga yang belikan diorang pemain DVD ni, Tapi aku pinjam sempena Peraduan Saya Anak Malaysia, Jadi saya kena pulangkan balik.

Aku dah mainkan DVD pada pemain DVD ni 24 jam selama lebih kurang 1 bulan tanpa henti-henti, tapi tak rosak pun.

Dia sedikit pun tak menangis, Dia handal.


Tak pernah aku tengok pemain DVD boleh on dan berputar sekian lama.

Tapi aku ada masalah, nak mainkan guna apa Iklan Merdeka, Iklan Primax3 dan Iklan F1.

Nak guna komputer macam dulu? boleh rasanya kalau guna Mac Mini.
Atau nak guna Pioneer Hi End aku tu? Aku takut juga kalau rosak.
Atau nak guna Sony Ericsson MMV-200? Tapi gambar tak cantik.
Atau Stesyen beli sahaja Pemain DVD yang baru.


Reviu aku pasal Pioneer DV-393,
Kalau nak kira kualiti gambar dan bunyi, aku rasa tak seberana.
Dia tiada output HDMI, atau video komponen. Hanya ada RCA dan S-Video sahaja.

Kualiti bunyi, aku tak sempat uji lagi, Hanya dapat Uji dengan AEGO-M sahaja.
Boleh tahan. Tapi rasa ada something missing.
Aku tak harap dia ada DAC yang betul-betul baik.

Secara teorinya, oleh kerana dia ada Optical Output , kalau guna Toslink ke Amp yang ada optical ATAU ke DAC luaran lain.

So, kalau setakat nak dijadikan "CD Transport", dah kira cukup baik.
Kalau boleh dimainkan 24 jam tampa henti selama sebulan, dah kira "terbaik".

Walaupun Pioneer DV 755 aku tu best, tapi dari segu UI pada panel, aku lagi suka DV 393. Kerana kita boleh navigasikan menu tanpa kawalan jauh. Jenis UI yang sesuai untuk semua peringkat Umur.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit