test

Rabu, 6 Jun 2007

Faktor 'its cool' pada bakul



Gambar menunjukkan bakul. Ya, hanya bakul.

Kedai mamak belakang depan rumah aku pun ada bakul.


Daripada pembacaan saya dari sumber yang tak diingati, Orang yang cipta troli untuk pasaraya, menciptanya setelah melihat pelanggan berhenti shopping, setelah bakulnya penuh. tapi kalau tak ada bakul, maka, orang akan berhenti shopping bila tangan dah penuh.

Macam mana nak tambah faktor "It's cool" pada bakul? Ia hanya bakul yang bodoh.
Dan mungkin orang tak tahu pun itu bakul untuk pelanggan isikan barang.
Memang kebiasaannya banyak lagi stesyen minyak yang tak sediakan bakul.

Disebabkan perlu ada mekanisme untuk memberitahu pelanggan bahawa itu "bakul disediakan untuk pelanggan" Dan lakukannya dengan penuh bergaya.
Akan ada poster orang pegang bakul dengan penuh bergaya, ikut gaya Iklan Ipod tapi pegang bakul.

Walaupun aku bukan orang grafik, cuba sahaja la.
Walaubagaimanapun, poster itu tak akan diterbitkan si blog ini.


ops: aku terlupa nak tambah faktor "it's cool" pada hadiah syntium, asyik sibuk sahaja.


0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit