test

Ahad, 29 April 2007

(AIM live review - part 2)'s review

Since suamiku beli cd album ni, kitorang tak pernah tukar lagi cd. No, i am not a big fan of Siti. Tapi aku dah katakan awal2, aku tak peduli sapa singer dia, aku cuma dengar lagu. And so far aku boleh layan album ni for the past 1 month.

Sebenarnya saya bukanlah peminat Siti [Nurhaliza] , walaubagaimanapun, setelah dia penat jadi penyanyi sejak lebih daripada 10 tahun lalu, baru saya sedar yang dia mempunyai vokal yang baik.

Album Transkripsi tu memang sedap. vokal jelas, audio jelas.
tapi bila saya cuba dengan album Siti yang lagi satu, (lupa nama) walaupun lagu tu popular, namun tak dapat menambat telinga saya.


kalau dari segi sejarah, saya pernah beli 2 album Siti seberapa tahun dulu

  1. Cindai
  2. Seri Balas
Kedua-duanya sudah hilang. Teknologi ripping sudah ada pada masa itu, tapi mengapa saya tak buat salinan terlebih dahulu? Audio audio 'Lossless' belum wujud lagikah?

Oh, peserta kesukaan suamiku Heliza baru lepas buat persembahan. Ah menyampah pulak.
Sebenarnya saya tak minat sangat Heliza. (sebutan: Her Liza).
Tapi entah macam mana, pembawakannya membuatkan kita menyedari sesuatu lagu tu sedap.

Bayangkan, kalau pergi kedai HiFi, test 1 speaker, speaker tu sedap, pasang lagu X.
sedikit-sebanyak terasa nak beli CD X, kerana dah cuba dapatkan bunyi yang [hampir] sama.
CD Earth Wind and Fire, saya beli kerana saya pernah dengar CD tu kat kedai HiFi di Kompleks Pertama.


Ingatkan saya belum rip CD transkripsi tu, rupanya sudah, tapi hanya rip sebagai .mp3 320kbps sahaja. Sesuai untuk toshiba.

hmmm kenapa,outputnya CBR?
kumeragui iTunes punya ripping, benarkah dia akan enkod VBR kalau kita pilih VBR?

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit