test

Jumaat, 23 Mei 2008

Terbukakah Minda Bukan Islam Dalam Isu Baju Sekolah Seksi?

Di sini saya menyatakan kekesalan melihat "minda terbuka" pemikir bukan Islam yang sering tertutup mindanya apabila melihat idea berkaitan dengan penutupan aurat atau sesuatu yang menghalang berlakunya maksiat.

Turut saya kesalkan ialah Damian Yeo, rakat se"Pakatan Rakyat Negeri Melaka"ku yang mengatakan:

Ridiculous. I am a man, and school uniforms does not turn me ON. A man so retard and idiot as hell? I am embarrassed by statements by some 'Islamist wannabe'. The dress code has been there for over the years and now say that it turn man ON. As such I totally agree with Sisters in Islam that something must be seriously wrong with local men if the sight of girls in their school uniform turns them on. It is so ridiculous and stupid. I must say a stupid statement of the year.

Adakalanya saya terfikir, adakah ramai yang mengatakan mereka itu "terbuka" adalah benar-benar terbuka atau mentaliti barat?

Pernah juga seorang mahasiswa mempersoalkan adakah mahasiswa bebas berfikir atau mentaliti Usrah? (lupa URL)

Teranutnya seseorang dengan sesuatu bentuk pemikiran menyebabkan ianya tidak bebas.

Orang yang berfikiran bebas akan merasakan, "OK juga idea itu" maka dia akan terus berfikir.

Begitu juga soal mengharamkan seks luar nikah diperingkat sivil, hanya menj yang mengatakan "OK juga idea itu".

Kembali kepada cadangan menggelapkan baju kurung putih pelajar sekolah.
Secara automatik saya katakan ianya satu idea yang bernas.

Perlukah saya mengaku bahawa saya melihat pelajar perempuan dengan penuh berahi? [Yes/No/Cancel]

Baju kurung putih, kalau tanpa memakai tudung dengan betul, kalau terlalu jarang, ianya memberikan ganguan seksual kepada pelajar lelaki.

Perlukan pelajar lelaki atau guru lelaki menyaman pelajar perempuan yang memakai baju kurung putih dan nipis kerana ganguan seksual yang diterimanya?
Boleh dibuktikan dimahkamah kalau perlu.

Zaman sekarang ini zaman pelik, tak hairan kalau pelajar perempuan menipiskan baju putihnya untuk kelihatan seksi. Tak hairan juga kalau pelajar perempuan dengan sengaja memakai bra yang berwarna hanya untuk menyerlahkan branya untuk kelihatan seksi.

Itu tidak pelik bagi saya.

Ada juga berlaku dimana pelajar perempuan Islam, tidak memakai tudung, menyerlahkan bra separuh cawannya (half cup).

Zaman sekarang mana da orang guna bra cawan penuh, kolot kononnya.

Saya tidak menafikan cadangan munirah itu bernas.

Mari kita lihat dari sudut lain.

Cadangan Munirah itu adalah cadangan daripada orang Islam, untuk pelajar Islam, adakah salah bagi orang Islam memberi cadangan untuk pelajar Islam supaya kelihatan lebih sopan?

Ini persoalan hak. Hak umat Islam untuk melindungi pelajar Islam.

Oleh itu, saya mencadangkan supaya warna biru laut kain baju kurung itu digunakan untuk baju kurung sekali.

Memang ramai yang mengatakan keseksian seseorang perempuan itu bukan penentu seseorang itu dirogol atau tidak. Akan tetapi keseksian orang lain juga adalah penyebab orang lain dirogol. Faktor keseksian tidak boleh dinafikan tetap ada, walaupun faktor perogol itu yang lebih besar.

Kalau tiap-tiap hari Lelaki A melihat pakaian seksi perempuan A, mungkin dia akan merogol Perempuan B hanya kerana ada peluang terhadap Perempuan B.

5 comments:

  1. P blah lah ko... Cerita merapu, cuba ko tengok yang duk pakai seksi kat skolah itu bangsa siapa. cina kah? india kah? suma nya melayu. Yang korang nk jadikan isu baju kurung seksi ni, x payahlah nk tarik yang non-muslim, non melayu, kafir whatever shit u wan to call us dalam isu ni. Leave us alone bastard.... ko nk setuju dangn munirah, mampus p kat ko. X payah nk cakap ttang mentaliti bukan islam lah, apa taik lah. Bull shit. Skrang, memanglah lah, korang nk enforce untuk yg muslim saje, xp lpas itu, yang non muslim pun kena ikut undang2 islam korang. Aku bagi cadangan, kalu nk elak daripada nmpk seksi dan kurangkan kes rogol,according to ur logic and sense, wajibkan pemakaian burgah hitam yang perempuan arab selalu pakai . kan senang.. x payah nk blog benda merapu kat sini. buat cadanagan dengan majlis agama islam dengan yang sewaktunya dan jadikan pemakaian burqah sebagai wajib. Boleh kah? pirahhhh, ckp je boleh. buat apa taik pun x leh.

    BalasPadam
  2. orang bodoh mana komen kat atas ni? ko kapir nak jadik hapa pun... pedulik hapa la...
    ko ni tahapnya dah halal nih...

    BalasPadam
  3. tanpa nama 14:00,

    tahukah anda ada juga bangsa Melayu yang bukan beragama Islam.... ada juga bangsa Jawa yang bukan beragama Islam ... ada juga bangsa Arab yang bukan Islam ... ANDA TAHU KE TIDAK ??
    ANDA DARI BANGSA APA ?? ANDAKAH ANDA DARI BANGSA YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM ?? KALAU BOLEH
    MENDIDIK BIARLAH DARI REBUNG , BUKANNYA SESUDAH MENJADI BULUH ....

    BalasPadam
  4. Apa khabar,

    Sebenarnya tidak semua uniform dipandang sebagai seksi. Ianya bergantung kepada beberapa faktor dan saya ada bentangkannya di dalam blog saya.

    http://ecomelinia.blogspot.com/2010/01/baju-kurung-sekolah-seksi.html

    Jadi atas kewujudan beberapa faktor itulah, tidak perlu untuk kita menyalahkan 100% kepada uniform sekolah dan juga tidak boleh 100% menyalahkan kepada mereka yg berpendapat ianya seksi.

    Harap boleh lawat blog saya seperit link diberi dan boleh berikan pendapat.

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit