test

Isnin, 19 Mei 2008

Dr. Mahathir dijangkakan tidak dapat membuatkan Ahli Parlimen UMNO Keluar UMNO

Tahukah anda, Dr Mahathir akan gembira apabila tindakannya menjadi kejutan banyak pihak, dan banyak pihak memperkatakan tentangnya.

Ya, itulah perkara yang dia suka.

Adakalanya Dr. Mahathir suka membuat perkara diluar jangkaan kerana dia mengganggap ideanya baik.

Itulah pemikirannya.

Ketika dia membunuh Istilah Matematik dan Sains Bahasa Melayu suatu ketika dahulu, walaupun ramai yang tentang, dia tetap terus dengan tindakannya yang dianggap "pelik tetapi bernas" baginya.

Berapa ramai agaknya Ahli Parlimen UMNO yang nak keluar UMNO?
Parti yang penuh dengan perebutan kuasa itu, pasti dipenuhi harapan "agaknya bila dia nak keluar UMNO supaya aku boleh naik".

Ahli yang berani keluar UMNO ialah ahli yang sudah bersara.
Anaknya sendiri pun sedang memikirkan samada tindakan itu harus dicontohi atau tidak.

Di kelantan Nik Aziz bergembira bukan kerana ahli UMNO lain hendak meletak jawatan, tetapi bergembira kerana Dr. Mahathir telah memberi isyarat supaya jangan masuk UMNO.

Saya yang asalnya risau kalau ada pilihanraya baru, akhirnya hilang kerisauan apabila memikirkan bahawa Ahli Parlimen UMNO tidak berani melepaskan jawatan. Melainkan segerombolan Ahli Parlimen UMNO keluar bersama-sama pada jumlah yang melebihi Bilangan Ahli Parlimen PKR.

Dipendekkan cerita, Langkah Mahathir pasti tidak akan diikuti oleh Ahli Parlimen UMNO, kerana semua takut nak mulakan dulu.

Bayangkan kalau benar lebih daripada 32 orang Ahli Parlimen UMNO keluar UMNO untuk menafikan majoriti mudah BN? Sekiranya Kerajaan tidak dibentuk dengan Pakatan Rakyat maka akan diadakan pilihanraya semula.

Di atas tiket apakah Ahli Parlimen UMNO yang telah keluar itu akan bertanding?
Ahli UMNO sedia ada tidak akan beri peluang kepada yang telah keluar kerana ramai yang menunggu.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit