Bila adanya jambatan ke dua, ditambah pula lorong ke tiga di Jambatan Pulau Pinang sedia ada akan siap. Pasti Pulau Pinang akan menjadi lebih padat.
Bagi saya, lorong tambahan di Jambatan Pulau pinang adalah cukup untuk keperluan semasa.
Anil Netto telah menyenaraikan 10 sebab mengapa Jambatan Pulau Pinang tidak perlu. (pautan)
Kosnya dari 2 bilion, menjadi 5 bilion, kemudian tangguh pula kerana kos meningkat. Baik dibatalkan terus, tetapi mengadakan pengangkutan awam yang lebih efisyen antara Perai atau Butterworth ke Pulau.
Sila baca penceritaan Anil Netto tentang Tram di Pulau Pinang,
Komen saya disitu:
Biar Negara rugi beberapa juta, daripada rugi berbilion ringgit.I dont know why BN since 50 year ago doesnt like train alike transportation. except in Klang Valley.
most of all railways in Malaysia was build by british.
Gunakan duit itu untuk jambatan Bengkok yang sepatutnya kita buat.
0 comments:
Catat Ulasan