test

Khamis, 6 September 2007

Tesco Bercerai dengan Bonuslink



Tesco kini sudah bercerai dengan Bonuslink. Saya baru tahu apabila saya pergi ke tesco melaka semalam untuk menangkap gambar makanan . Akan tetapi, menurut laman web PASIM, Kad Bonuslink sudah tidak diterima di TESCO sejak 23 Ogos lagi. Tapi saya lambat tahu kerana saya setia dengan JUSCO & dah lama tak pergi TESCO.

Selepas penceraian itu, Tesco mengeluarkan Kad kesetiaannya sendiri iatu Club Card. Bagi saya itu langkah bijak yang dilakukan oleh tesco. Syarikat besar tak perlukan gunakan perkhidmatan pihak ke tiga untuk program kesetiaanya. Syarikat program kesetiaan mungkin tak mesra pelanggan seperti peruncit gergasi itu.

Saya lihat, mereka beria-ria cuba daftarkan pelanggan akan Club Card yang baru itu dan mereka turut mensasarkan sejuta pelanggan mendaftar kad baru itu.

Eh, bukankah Bonuslink baru sahaja berkahwin dengan TESCO? kalau tak salah saya baru setahun jagung. Apa terjadi antara mereka? Ketika itu sibuk pekerja TESCO turut mendaftarkan pelanggan mereka dengan BONUSLINK. Kini bercerai.

Masih saya ingat lagi dulu, ketika iSynergy bercerai dengan PETRONAS, semua ahli kad mesra yang daftar dengan iSynergy secara automatik menjadi ahli Kad Mesra baru. Tapi adakah TESCO tak dapat data yang mereka tolong daftarkan ketika kahwin dengan BONUSLINK dulu?

Pada masa yang sama Shell sudah alasan "Boleh digunakan di Tesco" apabila nak mendaftarkan pelanggan mereka dengan BONUSLINK.

Pada masa yang lebih kurang sama, Carefour telah berkahwin dengan Kad Mesra dan kini ada peraduan menang Proton Persona.



Kenapalah di Melaka tiada Carrefour?

Walaubagaimanapun, TESCO, JUSCO, Carrefour, semua itu peruncit gergasi asing yang sering menenggelamkan peruncit tempatan.

eh, tumpang iklan kawan aku.
Kepada sesiapa orang Melaka yang ada kad mesra, anda boleh tebus mata ganjaran di Stesyen Minyak PETRONAS Jalan Laksamana Cheng Ho atau Cheng.

p/s: Shell tak mahu bercerai dengan Bonuslink kah?








0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit