test

Ahad, 29 Jun 2008

Bila Saya Nak Cuba Sokong Bantahan Ali Rustam Terhadap Debat Anwar vs Saberry

Ali Rustam baru baru ini membantah perdebatan Anwar Ibrahim dengan Shabery Chik di RTM.

Naib Presiden UMNO itu berkata, tindakan tersebut tidak relevan lebih-lebih lagi diadakan bersama dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu yang sentiasa membangkang usaha-usaha kerajaan.

``Ramai lagi pemimpin-pemimpin kerajaan yang hari-hari bekerja keras untuk mengatasi masalah kenaikan harga minyak ini.

``Kenapa mereka tidak diberi tempat dalam televisyen untuk menerangkan kepada rakyat mengenai apa yang mereka sudah lakukan dan usaha-usaha yang diambil bagi menangani kos kenaikan minyak,'' katanya.

Atas dasar apa Ali Rustam nak bantah perdebatan itu? Hanya kerana dia menentang kerajaan, maka tidak boleh berdebat di Televisyen?

Kalau pemimpin kerajaan berdebat dengan Shabery Chik tentang isu harga minyak, itu bukan perdebatan namanya.

Bayangkan kalau ada Makcik UMNO nak sokong bantahan Ali Rustam ini, Makcik itu pun pening kepala atas dasar apa dia nak sokong Ali Rustam.

Adakah Dasar sekat media perlu disokong?
Apa kelebihan mempromosi dasar sekat media?
Menunjukkan kerakusan kuasa?

Saya rasa saya nak cuba sokong Bantahan Ali Rustam terhadap perdebatan itu, akan tetapi tak taulah pula atas sebab apa?

Makcik UMNO boleh guna dasar "sokong buta" sebagai sokongan.

Baiklah,
Saya sokong bantahan Ali Rustam itu kerana Shabery Chik tidak layak berdebat dengan Anwar Ibrahim dan Shabery Chik patut digantikan dengan Ali Rustam.

dan saya sokong bantahan Ali Rustam itu kerana saya pun nak masuk TV juga.

0 comments:

Catat Ulasan

Google+ Hasbullah Pit